אוכלים במסעדות בזמן דיאטה? 12 טיפים שיסייעו לכם

אוכלים במסעדות בזמן דיאטה? 12 טיפים שיסייעו לכם שמירה על דיאטה אין פירושה שהסתיים עידן הארוחות בחוץ. ארוחות במסעדות הן דרך בילוי מהנה עם חברים, עם בני זוג ומשפחה, ואף התנסות בטעמים ומתכונים חדשים. ועדיין, גם כאן, היבט הצריכה המתונה והנבונה, ההקשבה לגוף והתאמה לצרכים האישיים היא הדרך המנצחת.

בשורה האחרונה, אפשר לאכול בחוץ ועדיין לשמור על המשקל. מומחים מדגישים כי אכילה מתונה, ללא הימנעות מכל ההרגלים והמוצרים האהובים, היא ערובה לאושר. המפתח, ואין דרך להדגיש זאת מספיק, הוא מתינות, מתינות, ושוב מתינות.

שיטות יצירתיות להפחתת צריכת הקלוריות בעת אכילה במסעדות, כוללות:

אריזת מנה טו-גו

אם הוזמנה מנה עיקרית מלאה, ניתן לבקש לארוז מחצית ממנה, עוד לפני שלוקחים את הביס הראשון. כך לא תתרחש התנפלות מאסיבית על צלחת ענקית, מעל ומעבר לצרכים האמיתיים של הגוף.

הימנעות משומנים

מומלץ להזמין מזונות המוכנים על הגריל, מאודים או צלויים, במקום מוקפצים או מטוגנים. או שניתן לבקש מהמלצר שהמנה העיקרית תהיה מבושלת "יבש", ללא תוספת שמן או חמאה. פלחי לימון או מעט עשבי תיבול טריים יוסיפו לטעם ובריאות למנה.

בחירה נבונה של ירקות

לא כל הירקות בריאים באותה המידה. תרד מוקפץ, למשל, מוכן בדרך כלל עם גושי חמאה. אם קיים ספק לגבי אופן הכנת המנה, מומלץ לשאול, או להימנע מרכיבים אלו ולהזמין ירקות מאודים או מבושלים.

לדבוק במה שידוע

אם אין מידע תזונתי בתפריט, מומלץ לבדוק באתר האינטרט של המסעדה לפני היציאה, כדי שניתן יהיה לחשב את הקלוריות בהתאם ולהתכונן לארוחה מבלי לסבול מרגשות אשמה.

"בלי לחם"

לבקש שהארוחה לא תגיע עם לחם, אלא עם משקה מהנה נטול קלוריות.

אכילה במהלך היום

כשיודעים על ארוחה מתוכננת במסעדה, מומלץ לאכול מנות קלות יותר במשך היום, אך לא לדלג על ארוחות, כי זה יוביל בסופו של דבר לאכילת יתר במסעדה.

קריאת התפריט בקפדנות

מומלץ לבחור את המזון בבררנות, ולהקשיב לגוף. לעיתים מנה ראשונה קלה וסלט הם כל מה שהגוף זקוק לו.

פיצול הארוחה

כשאוכלים במסעדה עם אדם נוסף, מומלץ לשקול לפצל ארוחה אחת לשניים ולהזמין סלט גדול בנוסף.

שליטה בכמות הרטבים

כשמנות מגיעות עם רטבים, כגון חמאה או רוטב עשיר אחר, מומלץ להזמין אותו בצד כדי לשלוט בכמות אותה מוסיפים למנה.

אכילה מודעת

יש לאכול לאט ולהקדיש את מלוא תשומת הלב למראה, למרקם ולטעם האוכל. אכילה מודעת פירושה הנאה מושלמת מחוויית האכילה.

להגדיל? לא תודה

אין כל סיבה להגדיל מנה, גם לא בשקל תשעים. אין כל הצדקה הגיונית לאכול יותר מכפי שצריכים או רוצים.

שינויים בריאים באורח החיים ובהרגלי האכילה צריכים להתבצע בהדרגה

תכנון אורח חיים מאוזן ובריא אינו מתרחש בן לילה. לכן מומלץ לבחור אתגר אחד ולהתמיד בו, לפני המעבר לאתגר הבא. כשמזמינים מנות במסעדה, מומלץ שההזמנה תכלול את כל דפוסי האכילה החדשים, ולא תתבסס על הרגלים ישנים שאינם בריאים.