הפסקת הירידה במשקל בתהליך הדיאטה

כל מי שהצליח להשיל אי אילו קילוגרמים ממשקלו מכיר את השלב שבו ההפחתה במשקל נעצרת.

הנקודה הספציפית שבה הירידה במשקל נעצרת משתנה מאדם לאדם, אך ברוב המוחלט של המקרים מדובר על חוויה מתסכלת, הגורמת למרזים רבים להתייאש, להרים ידיים ובעקבות כך לחזור למשטר התזונה הקודם שלהם ולהשמין.

במידה והמשקל שלכם נעצר בנקודה מסוימת, הגעתם למקום הנכון. במאמר שלפניכם נספק לכם שלל עצות וטיפים להתמודדות עם העצירה של הדיאטה.

לא להיכנס ללחץ

הדבר החשוב ביותר שיש להבין בכל הקשור לעצירה של תהליך ההרזיה הוא שמדובר על שלב טבעי. הגוף האנושי לא תוכנן להתקיים בעידן של שפע. להפך – הגוף, שלנו תוכנן להתקיים בתאנים מאתגרים מבחינה תזונתית ועדות לכך ניתן למצוא בעצם קיום מצבורי השומן בגופנו.

במידה והיינו מתוכננים להתקיים במציאות שבה כדי להשביע את רעבוננו כל שעלינו לעשות הוא לגשת למקרר, רוב הסיכויים שלא הייתה לנו כל אפשרות לאגור שומן.

לאור זאת, כאשר אנחנו מפחיתים ממשקלנו, הגוף שלנו נכנס ללחץ, הקצב המומלץ לירידה במשקל נעצר, וקצב המטבוליזם שלנו יורד. בעקבות כך אנחנו מתקשים בשריפה של קלוריות ועל כל קלוריה שאנחנו צורכים, הגוף שלנו טורח לשמור מכל משמר. אי לכך אל לכם להילחץ.

אם הדיאטה נעצרה – אתם בכיוון הנכון! אל תשובו לדפוסים הישנים ואל תשברו את הדיאטה, זוהי רק דרכו של הגוף לאותת לכם שמבחינתו אין כרגע מזון בסביבה אז הוא מעוניין לשמור על כל פיסת מזון קרוב ככל האפשר ולא לבזבז דבר.

הקפדה על פעילות גופנית

כך תאלצו את הגוף לשרוף את הקלוריות העודפות ולא תשאירו לו ברירה אלא לשחרר את האנרגיה היקרה שהוא אוצר. במידה ואתם כבר עוסקים בפעילות גופנית, עליכם להגביר מעט את דרגת העצימות או את התדירות של האימונים. כך למשל אם עד עתה נהגתם ללכת למכון הכושר שלוש פעמים בשבוע, באפשרותכם להוסיף פעם נוספת.

כמו כן במידה ועד עתה נהגתם ללכת מדי יום חצי שעה בכל פעם, באפשרותכם להתחיל לעשות הליכות ארוכות יותר. במקרים רבים השינוי הקטן הוא כל מה שעושה את ההבדל.

הזזת חוגת המשקל מעט שמאלה היא שינוי היבטים קטנים בתזונה

בדיוק כמו שעל ידי תוספת של שעת פעילות אחת ניתן לאלץ את הגוף לרדת במשקל, הרי שעל ידי הפחתת הקינוח אחרי הארוחה, ניתן ליצור אפקט דומה. גם אם אתם לא נוהגים לצרוך קינוחים באופן קבוע, אנחנו סמוכים ובטוחים שישנם דברים רבים שאתם עדיין מרשים לעצמכם בתזונה היומיומית שניתן לוותר עליהם.

לא תמיד ויתור משמעו הפסקה של צריכת מתוקים. במקרים מסוימים ניתן למשל להחליף את מעדן החלב למעדן חלב דיאט, להמיר את פרוסת העוגה בתפוח או תפוז ועוד. היו יצירתיים, נסו לגוון ככל האפשר ואל תשכחו שאתם בדרך הנכונה.

הטעות החמורה ביותר – נקיטה בצעדים קיצוניים

יש אנשים המתייחסים להפסקת הירידה במשקל בתהליך הדיאטה, כאל סימן שמותר לשבור את הכלים ולהפסיק את הדיאטה. חלק מהאנשים נוקטים בצעד קיצוני הפוך ונכנסים למשטר הרעבה. אף אחת מהאפשרויות הנ"ל לא תוביל לירידה מתונה והגיונית במשקל.

שימו לב – מאחר והגעתם עד הלום, אין שום טעם לוותר על ההישגים ומצד שני משטר הרעבה מוביל רק להתקפי זלילה ולשבירה רוחנית. המשיכו בדרך שבה אתם צועדים ובסופו של דבר הגוף ישתף עמכם פעולה.