הקושי לעמוד בפיתויים והדרכים להתמודד איתו

הקושי לעמוד בפיתויים והדרכים להתמודד איתואין ספק שההשמנה היא המגפה החמורה ביותר של העידן המודרני. הממדים של המגפה הולכים וגדלים בקצב מעורר דאגה ומשנה לשנה המגפה פוגעת בשכבות צעירות יותר ויותר באוכלוסייה. כתוצאה מכך, מחלות רבות שבעבר היו נחלתם הבלעדית של המבוגרים כמו למשל מחלות לב וכלי דם דוגמת טרשת עורקים ויתר לחץ גם או סוכרת סוג 2, הולכות ונהיות שכיחות יותר ויותר גם בקרב ילדים.

ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים לכך שהשמנה היא המגפה של המאה העשרים ואחת. אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר הוא ריבוי הפיתויים והמזונות המשמינים המתקיפים אותנו מכל עבר. האוכל בעידן המודרני נגיש יותר מאי פעם, משמין יותר מאי פעם ויש שיאמרו שגם טעים יותר מאי פעם. במידה וגם אתם מתקשים לעמוד בפיתויים הרבים, הגעתם למקום הנכון. במאמר שלפניכם נספק לכם שלל טיפים להתמודדות עם פיתויים.

לרפד את הקיבה מראש

אחת הדרכים בהן ניתן להתמודד עם הפיתויים, היא למלא את הקיבה מבעוד מועד וכך להפחית את היכולת לזלול חטיפים, ממתקים או מזונות עתירי שומן. כך למשל לפני שאתם ניגשים לארוחה שאתם יודעים שתכלול מזונות משמינים, באפשרותכם לשתות שתי כוסות מים ורק אז לגשת לארוחה עצמה. באופן דומה מומלץ מאוד להתחיל את הארוחה במנת הירקות ולאכול מנה או שתיים של סלט לפני שממשיכים הלאה.

במידה ואתם עומדים לצאת מהבית לאירוע שבו יוגשו מזונות עתירי שומן, מומלץ להימנע מלהגיע למקום כשאתם רעבים. אכלו ארוחה קלה או חטיף מזין ובריא וכך תוכלו להימנע מלהגיע למקום כשאתם רעבים מאוד ולא מסוגלים לשלוט על התנהגות האכילה שלכם מפאת הרעב הגדול.

להתכונן מראש

דרך מוצלחת נוספת להתמודד עם פיתויים היא להיערך מראש לקראת מצבים שאתם יודעים שעלולים לאתגר אתכם. כך למשל אם אתם יודעים שהיום אחד מהקולגות שלכם הולך לחגוג יום הולדת במשרד ולהביא חטיפים, עוגיות ועוגת יום הולדת, הכינו מראש קופסת פלסטיק עם גזרים, מלפפונים ותפוחים. האלטרנטיבה הבריאה והמזינה תסייע לכם לקבל את השליטה לידיים.

במקרים רבים אין מנוס מלקחת חלק באירועים חברתיים הכרוכים בעמידה פיתויים. כך למשל במקרים מסוימים אנחנו מוזמנים לארוחה במסעדה מזרחית בחברת המשפחה או החברים. במידה ואתם פשוט לא מסוגלים לשבת במסעדה מזרחית מבלי לנגב חומוס, הרי שבאפשרותכם להביא מהבית כמה פיתות קלות או לחם קל וכך להימנע מלצרוך פיתות רגילות. נכון, זה לא קל, אבל במידה והחברים שלכם מהווים סביבה תומכת, אף אחד לא ירים גבה אלא להפך – רוב הסיכויים שתזכו במחמאות ובתשואות על היכולת שלכם לעמוד בפיתויים.

לעצור ולחשוב

ההתפתות לצריכת מזונות משמינים היא לרוב פונקציה של חוסר מחשבה או של אכילה בהיסח הדעת. לפיכך, אחד הטיפים הטובים ביותר שאנחנו יכולים לתת לכם הוא להתחיל לעצור מדי פעם ולשאול את עצמכם האם אתם באמת מעוניינים לאכול את חטיף הגלידה המשמין או האם אתם באמת מעוניינים לקחת כעת מנה נוספת מתבשיל הבשר השומני?

מאחר והפיתוי לא ייעלם לשום מקום, הרי שאתם יכולים לקחת את הזמן שלכם, לנשום עמוק, להירגע ולקבל לידיים את השליטה. באופן כזה תהיה לכם יכולת בחירה ויכולת מחשבה עצמאית. לא תמיד זה אומר שתצליחו לעמוד בפיתוי, אבל לפחות לא תפעלו באופן אוטומטי וחסר שליטה.

השיגו תמיכה מהסביבה

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם פיתויים היא על ידי גיוס החברים והמשפחה למשימה. שתפו את הקרובים אליכם כי אתם מעוניינים להימנע מפיתויים ואלו שאוהבים אתכם באמת יסייעו לכם במערכה.

 

 

אולי יעניין אותך גם:

טיפול בכאבים בשורש כף היד באמצעות בי-קיור לייזר