דיאטה ללא ספורט

דיאטה ללא ספורטהשיטה המומלצת ביותר לירידה בטוחה ומבוקרת במשקל היא להקפיד על פעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע, על מנת להפחית במשקל ולחטב את השרירים. לעומת זאת, אם אדם אינו מעוניין, או אינו יכול מפאת שיקולי זמן, להתעמל באופן קבוע, ניתן לשרוף קלוריות מבלי לבצע פעילות גופנית.

במאמר נעניק לכם מידע איך לעשות דיאטה ללא פעילות גופנית וטיפים כיצד להצליח בתכנית דיאטת זו.

שינה נאותה

מחקרים מוכיחים כי אם אדם ישן פחות מחמש שעות בלילה, לטווח הארוך מואט קצב שריפת החומרים שלו. לכן, באופן אידיאלי מומלץ לישון בין שבע לתשע שעות מידי לילה.

פעילויות ביתיות

פעילויות כגון שאיבת אבק, שטיפת רצפות, שטיפת כלים וניגוב אבק הן פעילויות המסייעות לשריפת קלוריות ומעניקות תחושת שביעות רצון.

בישול ביתי

מסיבות בריאותיות (שלא לומר חסכוניות), מומלץ לבשל יותר בבית ולאכול פחות בחוץ. כשמבשלים בבית, מפעילים יותר בקרה ושיפוט על מרכיבי המנות, נמנעים משימוש ברכיבים שומניים ושורפים יותר קלוריות במהלך הכנת המזון.

פעילויות חברתיות

מומלץ לבלות עם חברים בפעילויות שונות כגון משחקי באולינג או משחקים אחרים דרכם ניתן לשרוף כמאתיים קלוריות לשעה.

תנועות מהירות יותר

אנשים רזים נוטים לנוע במהירות רבה יותר, בעוד שאנשים בעלי עודף משקל מבצעים את אותן משימות לאט יותר. אין זה סוד כי הזזת הגוף באופן מהיר יותר, מוביל לשריפת יותר קלוריות.

תנועה במהלך שיחת טלפון

במקום לשבת על כיסא בזמן שיחת טלפון, ניתן ללכת מחדר אחד למשנהו, או לצאת לסיבוב מסביב לבנין. בעמידה ניתן לשרוף חמישים אחוז יותר קלוריות בהשוואה לישיבה.

צחוק – בריא לבריאות

ניתן לשרוף חמישים קלוריות במהלך צחוק של עשר דקות עד רבע שעה ביום. מומלץ לעשות זאת בעת צפייה בסדרה קומית אהובה, קריאת סיפור מצחיק או מפגש עם חבר שתמיד מבדר.

תרגילי תנועה

בישיבה על הכיסא המשרדי, או בהמתנה להחלפת רמזור במכונית, מומלץ לתרגל תנועות להידוק שרירי הבטן. כך ניתן לשפר את תפקוד הגב התחתון ולשרוף קלוריות. עד מהרה יהפוך הרגל זה לאוטומטי.

החלפת ידיים בעת נשיאת תיק

כשנושאים תיק כבד, מומלץ להחליף ידיים מידי חמש דקות. כך מפעילים יותר שרירים ושורפים יותר קלוריות.

חמש דקות הפסקה

אחת לכל שעת ישיבה ליד שולחן העבודה, מומלץ לקום ולהסתובב במשך חמש דקות. ניתן להסתובב קצת ולהתמתח קלות. מנהג זה יסייע גם לריכוז יגביר את פוריות העבודה.

שתיית מים קרים

באופן רגיל, לגוף יש טמפרטורה של כ-37 מעלות. שתיית כוס מים קרים גורמת לגוף להפעיל יותר אנרגיה על מנת להתאים את רמת הטמפרטורה, כך ששתיית מים קרים מובילה לשריפת שלושים קלוריות לכל ליטר מים.

לעיסה נכונה

מומלץ ללעוס מזון לפחות עשרים פעמים, ולא לדחוס כמויות גדולות של אוכל. כך ניתן לשפר את העיכול ולשרוף קלוריות בתהליך.

שתיית תה ירוק מידי יום

מלבד קפאין, שעל פי חלק מהמחקרים הוכח כמאיץ את קצב שריפת הקלוריות, תה ירוק מכיל פוליפנולים, תרכובות כימיות של צמחים המאיצים את קצב חילוף החומרים.

אכילת מזון חריף

מחקרים מוכיחים כי מזונות חריפים מגבירים את קצב חילוף החומרים.