טיפול בכאבי אצבעות: מגוון אפשרויות טיפול יעילות לבחירתכם

אצבעות הן חלקים בכף היד או כף הרגל, המשמשים אותנו לאינספור פעולות במהלך חיי היום-יום. השימוש המאסיבי באצבעות עלולטיפול בכאבים באצבעות להביא לכאבים עזים בהן, לצד גורמים דוגמת חבלות, נפילות וטראומות שהאצבעות עוברות, ניוון, שחיקה, מחלות (דוגמת דלקת מפרקים שגרונית) ועוד. כאבים אלו מקשים מאוד על האדם, שמעוניין מן הסתם לדעת כיצד ניתן להפחית אותם.

מהם הטיפולים הקונבנציונליים והאלטרנטיביים המקובלים בכאבי אצבעות?

בנקודת ההתחלה, אי אפשר לקבוע מראש כיצד מטפלים בכאבים באמצעות. אופן הטיפול עשוי להשתנה בהתאם לשאלה אילו אצבעות כואבות, מהם דפוסי הכאב ולעיתים גם אילו גורמים מביאים לו. עם זאת אפשר להצביע על כמה טיפולים מקובלים, הנכנסים לתמונה בחלק גדול מהמקרים.

תרופות כלליות לשיכוך כאבים וגם תרופות אנטי דלקתיות עשויות לספק הקלה זמנים לכאבים, אם כי הן אינן יורדות לשורש הבעיה וגם כרוכות בתופעות לוואי ובסיכונים בעת נטילה ממושכת או בלתי מבוקרת. סטרואידים מתאימים במקרים חמורים יותר, עשויים להיות יעילים פי כמה אולם מעמידים סיכונים חמורים יותר.

יש מצבים בהם טכניקות מגע מסוימות, או תחומים פרא-רפואיים דוגמת פיזיותרפיה, עשויים להקל. באינטרנט למשל תמצאו לא מעט מדריכים המראים תרגילים שאפשר לבצע על מנת לספק הקלה מסוימת בדרגת הכאב שחווים. יעילות התרגילים משתנה בהתאם לאופן הביצוע שלהם ולבעיה ממנה סובלים, כך שממש לא מובן מאליו שתרגיל מסוים המוצג במדריך כלשהו אכן יתברר כיעיל עבורכם.

כאשר מדובר בבעיה חמורה יחסית, וכן כשהטיפולים הניתנים בקו ראשון אינם מתגלים כיעילים, עלולה שלא להיות ברירה אחרת אלא לפנות לניתוח כירורגי. הוא עשוי לפתור את הבעיה באופן שורשי. החסרונות הן שהניתוח כרוך בתופעות לוואי ובסיבוכים אפשריים, וכן שהוא דורש פעמים רבות תקופת התאוששות לא קצרה.

ומה הם הטיפולים היעילים ביותר לכאבי אצבעות?

כאשר בוחנים את תמונת הטיפולים האפשריים בכאבי אצבעות, אי אפשר להתעלם מהמאפיינים העיקריים של האיברים האלו: מדובר, פשוטו כמשמעו, באחד האיברים היותר עדינים בגוף האדם. לכן טיפול שאינו הולם באצבעות – למשל טיפול בטכנולוגיה פולשנית או כזה הכרוך בתופעות לוואי – עלול לחולל יותר נזק מאשר לגרום לתועלת. אבל יש חדשות מעודדות, והן שבשנים האחרונות נכנסו לתמונת הטיפולים טכנולוגיות חדישות, המציעות תוצאות יעילות גם כאשר הטיפול נעשה במגרש הביתי.

מכשיר בי קיור לייזר הוא דוגמה מובהקת לכך. המכשיר מבוסס על כמה מקורות אנרגיה עיקריים – אור אדום, אינפרא אדום, לייזר רך ושדה מגנטי – הפועלים באופן משולב ומגדילים את יעילות הטיפול פלאים. בי קיור לייזר עשוי להקל משמעותית על הכאבים שהאדם חווה, תוך כדי חתירה לפתרון השורשי יותר. זאת באמצעות תמורות דוגמת המרצת המטבוליזם וקצב זרימת הדם, שחרור אנדרופינים להקלה על הכאב, שיפור הזרימה והניקוז הלימפטי, ייצור מוגבר של קולגן ואנזים ועוד. כל אלו מאיצים את קצב הריפוי הטבעי של הגוף, ועשויים לכן להעלים את הבעיה בצורה מוחלטת.

חשוב לציין שאופי הטיפול, גם באמצעות מכשיר בי קיור לייזר, נגזר מלא מעט דפוסים ומאפיינים של הכאב הנחווה. ההנחיות משתנות למשל כאשר אדם חווה כאב אקוטי בהשוואה לכאב כרוני, אולם בכל מקרה הדגש הוא על טיפול יסודי המאפשר להגיע גם לאזורים הנסתרים ביותר באצבעות וביניהן. יש מצבים בהם בונים תוכנית מלאה של טיפולים באמצעות בי קיור לייזר, ומקבלים תוצאות מרחיקות לכת בהתמודדות עם כאבי האצבעות.

לקריאה נוספת:
Understanding Finger Pain – Health Line
Causes and Treatment for Finger Pain – Medical News Today
Finger Pain – Medline Plus
Management of the injured hand – basic principles of care

 

אולי יעניין אותך גם:

הפחתת שומן מהזרוע העליונה – תרגילים להפחתת שומן מהזרועות

הקשר המסוכן בין תזונה נטולת גלוטן לבין מחלות לב

תרופות והשמנה: אלו התרופות שיגרמו לכם לעלייה במשקל