מה החשיבות של ארוחת הבוקר?

מה החשיבות של ארוחת הבוקר?אנחנו שומעים את המשפט הזה בלי סוף. "ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום". המשפט הזה, ששגור כבר בפינו עוד מתקופת הילדות, אכן מתבסס על לא מעט עובדות, והוא מומלץ ליישום כבר מגילאים צעירים.

ארוחת הבוקר היא אכן הארוחה החשובה ביותר של היום, הן בגילאי הילדות, הן בגילאי ההתבגרות והן בגילאים המבוגרים יותר. הארוחה הזו, שאיננה מוכרחה להיות ארוחה מלאה וגדולה, מספקת לגופנו, אחר השינה הארוכה ולפני היום העמוס, אנרגיות וגם רכיבים תזונתיים, ההכרחיים למערכות הגוף השונות. לא מוכרחים לאכול אותה מיד עם הקימה בבוקר, אך היא מומלצת לפחות בטווח של חצי שעה עד שעה שלאחר הקימה.

יתרונות ארוחת הבוקר

רבים נוהגים לדלג על ארוחת הבוקר. למעשה, ועל פי מספר סקרים שנעשו בתחום, רבע מהאנשים אינם אוכלים ארוחת בוקר. הסיבה לכך קשורה פעמים רבות בחוסר תיאבון בשעות הבוקר, חוסר בזמן, הרצון לחסוך בקלוריות וגם הרגל. אולם, מדובר בארוחה חשובה, שמומלץ לא לדלג עליה ולהקפיד לצרוך אותה לפני היציאה מהבית או לפני שמתחילים ביום העבודה/יום הלימודים או היום, שעמוס בעיסוקים שונים.

לאחר הקימה בבוקר, ולאחר שהגוף לא צרך במשך שעות ארוכות מזון כלשהו, מתרוקנים מאגרי הגלוקוז שלו. עלינו לחדש אותם כדי לספק לגוף את האנרגיה שלה הוא זקוק ולמערכותיו השונות את ההזדמנות לפעול בצורה תקינה. ארוחת הבוקר תורמת לתהליך חילוף החומרים בגוף. היא מאפשרת פעילות מעיים תקינה ומונעת בעיות מעיים שונות.

חשוב שהיא תכיל מזונות עתירים בוויטמינים ומינרלים, כמו ירקות, גבינות, דגנים מלאים ועוד. יחד עם זאת, מומלץ שלא להעמיס על הגוף עם כמות רבה של מזונות וגם שומן רב. זו יכולה להיות ארוחת בוקר קלה ובסיסית, שתספק לגוף בדיוק את מה שהוא צריך. כמו, למשל, פרוסת לחם מלא עם גבינה לבנה ועגבנייה מעל. או, יוגורט עם גרנולה, למשל.

ארוחת בוקר ודיאטה

אחד היתרונות הבולטים של ארוחת הבוקר, כאמור, ובמיוחד במצבים של דיאטה והרצון לרזות, הוא העובדה שהיא מזרזת את תהליך חילוף החומרים בכ – 25 אחוזים. פעולת העיכול עצמה שורפת לא מעט קלוריות ולכן מועילה מאד לכל אלה, המעוניינים להוריד במשקלם.

ארוחת הבוקר עצמה מאפשרת לגוף להגיע למצב מאוזן ולמערכת העיכול לעבוד בצורה תקינה. אולם, במידה ומדלגים עליה, נוצר מצב של סטרס בשל מספרן הרב של השעות שבהן הגוף לא קיבל מזון כלשהו, מה שגורם לו לשמור את המאגרים שלו שברקמת השומן ולא לשרוף אותם.

מעבר לכך, מדובר בארוחה חשובה מאד ובמיוחד עבור ילדים. היא משפרת את הריכוז, היא מונעת עייפות, היא עוזרת להם להצליח במבחנים וגם משפרת את הקואורדינציה שלהם. על פי לא מעט בדיקות ומחקרים, נמצא כי ילדים שלא אכלו בבוקר הישגיהם היו נמוכים יותר בהשוואה לילדים שאכלו לפני הלימודים. ילדים שלא אכלו בבוקר הגיעו לבית הספר עייפים יותר ולא הצליחו להישאר מרוכזים במשך זמן רב.

ומה באשר לרעב? חשוב לדעת שאין קשר בין ארוחת הבוקר למידת הרעב שלנו בשעות האלו. מרביתנו מתעוררים בבוקר פחות רעבים, וזו גם הסיבה שחלק מאתנו בוחרים לדלג על הארוחה הזו.

כדאי להתייחס אליה ככזו שהיא בגדר חובה. כזו שחיונית לגוף שלנו ובעיקר זו שתספק לו את מה שהוא צריך כדי להתחיל את היום. יש לקחת בחשבון גם את המזונות שבוחרים לצרוף בארוחת הבוקר ולוודא שהם מכילים וויטמינים כמו וויטמין A, וויטמין B וגם אשלגן, סידן, מגנזיום וברזל כמובן.