טיפול בכאבים בצוואר

כאבים בצוואר הם אחת התלונות הנפוצות בקרב האוכלוסייה, כאשר ההערכה היא שכ-70% מהאנשים יסבלו מכאבי צוואר חמוריםטיפול בכאבים בצוואר פעם אחת בחייהם לפחות. לכאבי צוואר מגוון סיבות אפשריות, לרבות מחלות, פציעות וטראומות לצוואר, פריצת דיסק ועוד. לעיתים הם נגרמים עקב זיהומים ובעיות באיברים אחרים, דוגמת הגרון או אפילו המוח, ובמקרים אחרים נלווים לכאבים אחרים שהאדם חווה. כאבי צוואר כרוכים באי נעימות רבה ומקשים על האדם להתנייד ולהתנהל.
בתנאים האלו, כל פתרון לשיפור המצב חייב להתקבל בברכה. החדשות המעודדות הן שיש כיום לא מעט טיפולים לכאבי צוואר, חלקם יעילים וחדשניים במיוחד.

מהן השיטות המקובלות להקלה על כאבי צוואר?

טיפול בכאבים בצוואר יכול להתבצע בדרכים שונות, כאשר מיקום הכאב הספציפי, דרגת החומרה שלו ומאפייני האדם עשויים להשפיע על הטיפול או הטיפולים הנבחרים. המלצה ראשונה במקרים פשוטים תהיה לנוח ככל שניתן, גם אם לאורך זמן הפעלה נכונה של הצוואר דווקא נדרשת בדרך לטיפול המוצלח. ניתן למצוא כיום שורה ארוכה של תרגילים לשיפור מצב הצוואר, חלקם משתייכים לעולם הפיזיותרפיה בעוד אחרים לעולמות תוכן נוספים: למשל מניפולציות ידניות מגוונות במסגרת טיפולי כירופרקטיקה, או אפילו עיסויים שונים.

בכאבי צוואר ניתן לטפל באמצעות משחות מאלחשות כאלה או אחרות, המציעות הקלה מקומית ולרוב קצרת טווח. זריקות קורטיזון לאזור הצוואר עשויות להקל אף הן על דרגת החומרה של הכאבים. תרופות לשיכוך כאבים מספקות בחלק מהמקרים הקלה, אם כי ברור שהן לא יורדות לשורש הבעיה. אם מוסיפים לכך את תופעות הלוואי והסיכונים בעת נטילה ממושכת או בלתי מבוקרת, אפשר להבין מדוע מדובר בפתרון מוגבל עד מאוד לכאבי צוואר. במקרים מורכבים ייתכן שלא יהיה מנוס אלא לבצע ניתוח כירורגי, שמצד אחד יכול להיות יעיל אולם מהעבר השני עלול להיות כרוך בסיכונים ובתופעות לוואי משמעותיים יותר.

שדה המשחק של הרפואה הסינית מציעה אף הוא מספר פתרונות אפשריים לכאבי צוואר, אחד המרכזיים שבהם הוא דיקור סיני. חשוב לציין שלא כל הטיפולים האלטרנטיביים אכן מוכחים באופן מלא מבחינה מחקרית, אם כי בפועל רבים יציינו בשמחה שהם סייעו להם משמעותית בשיפור המצב והתסמינים שהם חוו.

מהם היתרונות הטמונים בטיפולי הלייזר לכאבי צוואר?

זה לא סוד שטיפולי לייזר הם מרכיב חשוב במשוואה הרפואית הטיפולית כבר עשרות שנים. עם התפתחות הטכנולוגיה, החלו להיות משווקים גם מכשירים המאפשרים טיפולי לייזר ביתיים, בצורה פשוטה ובטוחה. בי קיור לייזר, פיתוח כחול-לבן, לוקח את זה כמה צעדים קדימה. זהו מכשיר המבוסס על טכנולוגיית הלייזר הרך/קר ומוסיף אליה מקורות אנרגיה נוספים התורמים יחדיו ליעילות משופרת משמעותית של הטיפול.

המטרה העיקרית של בי קיור לייזר היא להאיץ את תהליכי הריפוי הטבעי של גוף האדם, וזאת בכמה אופנים. השימוש במכשיר גורם לשחרור אנדרופינים אשר מקלים על הכאבים ותורמים להרגעת הגוף, שיפור המטבוליזם של התא, האצת זרימת הדם, ייצור מוגבר של אנזים ושל קולגן ועוד.

בהקשר הנוכחי, כמה מחקרים שנערכו בעולם הראו יעילות מרשימה של טיפולים באמצעות בי קיור לייזר לטיפול במפרקי הגוף הקטנים. המחקר בחן את השפעת הטיפולים על מפרק הלסת, שדומה מאוד בגודל ובמאפיינים שלו למפרקים של חוליות הצוואר. הוא מצב שתוך פרק זמן של כמה ימים עד שבועיים, הפחית הטיפול את כאבי הצוואר בכ-50%.

לקריאה נוספת:
Neck Pain – Possible Causes and How to Treat it – Health Line
All About Neck Pain
Acute Neck Pain – A Guide to Help Your Recovery

 

אולי יעניין אותך גם:

לנקות רעלים מהגוף – מה התפריט של דיאטת ניקוי רעלים?

ויטמינים מקבוצת B – מה חשיבותם לבריאות הגוף?

שיטת פלדנקרייז – טיפול במצבים רפואיים ויציבה נכונה