מאמן כושר אישי

מאמן כושר אישיבעבר, שכירת שירותי מאמן כושר אישי היו נחלתם של העשירים בלבד, כשאנשים "רגילים" יכלו לצפות בתצלומי פפראצי המתעדים ידוענים המלווים במאמני כושר. אך עם התפשטות מרכזי הכושר ברחבי הארץ, גדל גם מספר מאמני הכושר האישיים, ואפשרות זו הפכה לממשית עבור האדם הממוצע.

תחום העבודה עם מאמן כושר הורחב, ואין מדובר בפעילות הרמת משקולות ואימון אירובי בלבד. הדגש מוצב יותר על סיוע בפיתוח אורח חיים בריא לצד שמירה על כושר גופני. חלק מהמחקרים מוכיחים כי מאמני כושר אישיים מסייעים לאנשים להיצמד לשגרת הפעילות הגופנית באופן יעיל יותר מכפי שהיו מקפידים עליו בעצמם.

למי מתאים מאמן כושר אישי?

אדם עשוי לתהות מה ירוויח משכירת שירותי מאמן אישי. אחרי הכול, למה לשלם למישהו שיגיד לך כיצד להתאמן, כשאתה יכול פשוט לצאת להליכות מהירות ארוכות בחינם? אך חלק מהאנשים זקוקים לתמריץ מוטיבציה, והידיעה כי קיים איש מקצוע שיכול להניע לביצוע משימות אימון גופני, טומנת בחובה הבדל משמעותי.

עבודה עם מאמן כושר אישי כוללת יתרונות מעשיים רבים. היא חוסכת זמן ומפחיתה פציעות, והמאמן מסייע למתאמן להבין אילו תרגילים עליו לבצע וכיצד להשתמש בציוד הכושר ללא בזבוז הזמן הכרוך בהבנת הפעולה ללא הדרכה מקצועית. מתאמנים רבים בחדר הכושר לומדים תרגילים באמצעות צפייה באנשים אחרים המבוצעים אותם. אך אינם יודעים מה לעשות כדי להתחיל תהליך אימון בצורה נכונה.

בדיקת הסמכה

כמעט כל מאמן כושר הוא בעל תעודה המוכיחה שהוא מאושר לעבוד כמאמן אישי. אך אין להסתנוור מתואר בלבד, אלא להקפיד לברר בדיוק איזה ארגון העניק את ההסמכה. קיימים ארגונים רבים המתיימרים לספק אישורים למאמני כושר אישיים, אך קומץ קטן בלבד מהם נחשבים ללגיטימיים על ידי רוב אנשי המקצוע.

ארגונים טובים דורשים ידע פרטני שנבדק באופן מעשי, וקיימת חובה לחדש את הרישיון לאחר תקופה מסוימת, וללמוד תחומים חדשים שמתעדכנים בתחום הכושר. בארצות הברית קיימת לאחרונה דרישה כי מאמני כושר מוסמכים ילמדו לתואר רשמי במדע חינוך גופני.

ארגונים מסוימים אינם מקפידים על דרישות הסמכה, ומעניקים תואר מאמן כושר אישי לאחר קורס קצר שאינו מעמיק בתחום. ארגונים אלו משתמשים במונחים כגון "לאומי" או "בינלאומי" למרות שמונחים אלו אינם מעידים על כל הסמכה רשמית אמיתית.

ידיעת הגבולות

מאמן כושר אישי צריך להציע יותר מאשר המלצות לביצוע תרגילים חוזרים על מכונות או כיצד להפעיל את כפתורי ההליכון. הוא מעניק למתאמן תמונה כללית של חיים בריאים. חשוב לפעול על פי הדרכת המאמן האישי, ולהישמע להנחיותיו בנוגע לתזונה, צרכים פסיכולוגיים וצרכים רפואיים. תפקיד המאמן הוא לקבוע את הגבולות הנכונים של המתאמן ולהרכיב תכנית כושר אישית בהתאם.

מאמן כושר אישי שהוכשר להתמודדות עם מגבלות אישיות, יודע כיצד להרכיב את היקף העבודה. הוא יודע מתי להפנות את המתאמן לטיפול דיאטנית, רופא או פיזיותרפיסט.