מתכונים לעוגיות טחינה דיאטטיות

מתכונים לעוגיות טחינה דיאטטיותלקקני עוגיות עתירות סוכרים? או שאתם מעדיפים עוגיות דיאטטיות, רכות, מנחמות ולחות? בחירה בגרסאות בריאות יותר של עוגיות מעניקה לכם נקודות בונוס נוספות לבריאות, ואפילו יותר נקודות בונוס כשלוקח פחות מרבע שעה להכינן.

עוגיות טחינה משות את חיי המקפידים על הבריאות והדיאטה, כך שניתן גם לאכול את העוגייה וגם לשמור על המשקל!

עוגיות טחינה וקינמון שמשנות את החיים

זהו מתכון בעל רכיבים טבעונים, בעלות טעם מהנה עם טוויסט של שבבי בוטנים ושקדים. יאמי! רוצו לאפות את העוגיות כך שתוכלו ליהנות מחטיף אחר צהריים בריא, טעים ודיאטטי.

זמן ההכנה: רבע שעה

מצרכים לשמונה מנות

חצי כוס טחינה גולמית

רבע כוס סירופ מייפל

שתי כפיות קינמון

3/4 כוס שיבולת שועל

קמצוץ מלח

שבבי בוטנים ושקדים

אופן ההכנה

מערבבים היטב את הטחינה, סירופ המייפל, הקינמון והווניל, ואז מוסיפים את שאר החומרים. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה. מרטיבים את הידיים וגורפים שתי כפות מהתערובת ליצירת צורת עוגייה.

מניחים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. חוזרים על הפעולה עם שאר הבלילה. אופים בחום של 180 מעלות במשך עשר דקות. מניחים לקירור במשך עשר דקות לפני שנהנים מהעוגיות.

עוגיות טחינה קלאסיות

מתכון זה משתמש בטחינה ושיבולת שועל, ללא קמח, ללא סוכר, ללא ביצים וללא מוצרי חלב. לשדרוג העוגיות, ניתן להוסיף תפוחים קצוצים, צימוקים או תמרים.

מצרכים

6 כפות טחינה גולמית

ארבע כפות דבש גולמי

חצי כפית קינמון

כוס וחצי שיבולת שועל

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-175 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.

בקערה בינונית, מערבבים יחד את הטחינה, הדבש והקינמון. מערבבים פנימה את שיבולת השועל עד לקבלת תערובת אחידה היטב. יוצרים את העוגיות בעובי של שני סנטימטרים בערך.

אופים במשך עשר דקות בתנור שחומם מראש, או עד שהקצוות חומים מעט. מניחים לקירור במשך מספר דקות.

עוגיות טחינה קלות ומהירות

בעוד שרוב הילדים כנראה הולכים ישר לעוגיות השוקולד, אתם יכולים להרגיל את ילדיכם ללכ ישר לעוגיות בריאות יותר. למרבה המזל, עוגיות טחינה אלו הן תחליף טעים ובריא.

מתכון זה הגיע מהסבתות בירושלים, שלמדו אותו מנשים בדואיות. זהו מתכון פשוט נהדר היות והעוגיות אינן מתוקות מדי, וקל להכינן.

מצרכים

3 כוסות קמח

חצי כוס סוכר חום

כפית אבקת אפייה

3/4 כוס טחינה גולמית

4 כפות חמאה ללא מלח, בטמפרטורת החדר

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית אפייה עם נייר אפייה.

מערבבים את הקמח, הסוכר ואבקת האפייה בקערה גדולה. מוסיפים את החמאה והטחינה ומערבבים עד לקבלת בצק פריך. יוצרים מהבצק כדורים קטנים ולוחצים כל כדור לעוגייה שטוחה. מסדרים את העוגיות בתבנית ומחוררים אותן מעט עם מזלג.

מניחים את תבנית האפייה על מדף באמצע התנור ואופים עד שהעוגיות מזהירות, במשך כעשר דקות. מקררים את העוגיות לשלוש דקות.

הערה – ניתן להחליף את הסוכר החום בדבש טבעי, ולהוסיף פירות או תמצית וניל לבלילה. חשוב להניח לעוגיות להתקרר לחלוטין היות והן שבירות ביותר כשהן יוצאות מהתנור.