דיאטת שומרי משקל לילדים ולבני נוער

דיאטת שומרי משקל לילדים ולבני נוערבין הנטייה להשמנה בילדות, והלחץ החברתי המתגבר לשמירה על רזון, אין זה מפתיע כי בני נוער צעירים רבים מעוניינים להקפיד על דיאטה. שומרי משקל מציעה תכנית הגיונית לירידה במשקל, המעודדת ילדים לבחור מזונות בריאים וממלאים המסייעים להם ללמוד הרגלי אכילה בריאים, לצד הירידה במשקל. אך ילדים זקוקים לגישת הרזיה מיוחדת, והצעד הראשון הוא להחליט האם הילד צריך באמת להפחית ממשקלו.

נכון לשנת 2003, הנחיות שומרי משקל דורשות כי ילדים בגילאים שבין עשר ל-16 זקוקים לחתימת ההורים והפניית הרופא להתחלה בתכנית שמירת משקל, לפני שהם רשאים להירשם לתכנית.

לילדים יש צרכי תזונה שונים ממבוגרים, והחברה מדגישה את חשיבות קבלת ההנחיות הפרטניות מהרופאים, לפני שמשלבים ילד בתכנית, המותאמת במיוחד למבוגרים הסובלים מעודף משקל. שומרי משקל אוסרים אף על צעירים מתחת לגיל 18 להצטרף לתכנית באינטרנט, וילדים רשאים להשתתף במפגשים של שומרי משקל.

תכנית מיוחדת לילדים

בעוד שרופא ילדים בלבד הוא הרשאי להחליט אם תכנית שומרי משקל מתאימים לילד או ילדה בגיל 10, חשוב להבין את ההבדלים בין התכניות למבוגרים לבין התכניות לילדים.

תכנית שומרי משקל מאפשרת הפחתה במשקל טווח של עד שני קילוגרמים בשבוע למבוגרים, אך ממליצה לילדים להפחית קילוגרם אחד בחודש, על מנת לאפשר פיתוח שרירים וצמיחה לגובה. מסיבה זו, כל ילד המגיע לתכנית, צריך לקבל תכנית מותאמת אישית לצרכיו, ולא לאמץ את התכנית אותה מבצעים הוריו או מבוגרים אחרים בסביבתו.

תכנית התזונה של שומרי משקל עשויה להיות מומלצת לחלק מהילדים, אך דיאטה אינה השיטה היחידה לירידה במשקל. יש לעודד את הילד לבחור מזונות בעלי ערך קלורי נמוך, אך העשירים בחומרים מזינים, וללמד אותו להשביע את רעבונו מבלי לצרוך קלוריות מיותרות, על מנת לשמור על משקל גוף בריא.

בנוסף לשינויי התזונה המוצעים, התכנית מעודדת ילדים צעירים להיות פעילים ככל הניתן, להשתתף בקבוצות ספורט, לרכב על אופניים, לעשות הליכות או סתם לטייל עם הכלב מידי יום. בין גילאי 10-16, ילדים צריכים לבסס הרגלי אכילה בריאים, וההורים יכולים לסייע להם באמצעות ביצוע שינויים מהנים באורח החיים, בהשתתפות כל בני המשפחה.

ניתן להניח לילד לסייע בבחירת ובישול ארוחות בריאות, לצאת לטיול משפחתי רגלי מידי סוף שבוע ולהגביל זמן הצפייה בטלוויזיה לשעה אחת ביום. הורים יכולים ללמד את ילדיהם כי חיים בריאים אין פירושם להיות עבד לספירת קלוריות, אלא לחיות באופן בריא על מנת להגיע למשקל בריא.

ילדים אוכלים באופן שונה

הדיאטות המוצעות על ידי תכנית שומרי משקל לילדים, שונות מהתכניות למבוגרים. התכנית מבוססת על מספר אפשרויות תזונה פשוטות המשפרות את הרגלי האכילה של ילדים. בהתאם לתכנית, הם מונחים לאכול מזונות מדגנים מלאים המגבירים בגופם את הסיבים, וחומרים מזינים המסייעים לשמור על בריאות המעיים ומגבירים את תחושת השובע.

הם שותים מים ומשקאות נטולי קלוריות ודלי שומן או חלב דל שומן, ואוכלי פירות בריאים וירקות התורמים לתחושת השובע מבלי להוסיף קלוריות מרובות. כמויות קטנות של שמנים כגון ויטמין E הנמצא בשמן זית, הוא חומר מזין חשוב.

 

ראו גם:

כך תגרמו לילדים שלכם לאכול הרבה יותר ירקות – 3 טיפים מנצחים לחיים בריאים יותר