שילובי מזונות שיעזרו לכם לרדת במשקל

שילובי מזונות שיעזרו לכם לרדת במשקלאחת ״המלחמות״ של רבים מאיתנו היא המלחמה במשקל הגוף ובאחוזי השומן. סיגול אורח חיים ובריא ותזונה מאוזנת באורח החיים המודרני והעמוס הוא משימה לא פשוטה לרבים מאיתנו. לפניכם עצות כיצד להכין שילובי מזונות מעניינים דיאטתיים בתפריט

  • ניתן לחלק את האנשים אשר מנסים להפחית במשקל גופם לכמה קבוצות עיקריות:
  • אנשים הסובלים מחילוף חומרים איטי
  • אנשים הסובלים מבעיה רפואית המגבילה אותם בתהליך הירידה במשקל, לעתים מדובר גם בתרופות אשר פוגעות בתהליך
  • נשים אחרי לידה המנסות לחזור למשקלן לפני ההריון
  • אנשים אשר ניסו כל דיאטה אפשרית, אך משהו בדרך לא עובד שם

אין זה חדש כי התפריט התזונתי אותו אנו בוחרים לתהליך הירידה במשקל משפיע על קצב הירידה, על השינויים במדדים כמו רמות סוכר, שומן וכולסטרול, על תהליך החיטוב של הגוף וכמובן על קצב חילוף החומרים.לא מדובר על דיאטה חדשנית ומהפכנית או על מוצר שמתיימר לשרוף את השומנים אלא על שילובי מזונות ספיציפיים שיעזרו לכם בתהליך.

שלבו בין סיבים תזונתיים לבין חלבונים

שילוב זה מסייע לגרום לאוכל להתפרק בצורה איטית יותר ומעניק תחושת שובע ממושכת. כתוצאה מכך, אנו מרגישים פחות רעבים ולכן גם אוכלים פחות.

שילובים מומלצים:

  • 2 פרוסות לחם שיפון מלא, מעט גבינה רזה, ביצה קשה ומלפפון עם הקליפה
  • גביע יוגורט ביו עם תפוח עץ (עם הקליפה) ו-2 כפות קוואקר
  • 3 כפות שעועית מבושלת, 2 כפות אורז וחזה עוף
  • 2 ביצים לבחירה, סלט ירקות וטונה

השילוב בין הביצים לבין הירקות מעודד ספיגה של קרוטנואידים שזה בעצם מה שמעניק את הצבע לירקות. תהליך הספיגה מסייע גם לרדת במשקל ולהפחית את אחוזי השומן.

חזה עוף עם פלפלים אדומים

חזה עוף ידוע בתור מזון עשיר בחלבון בו הגוף עושה שימוש לבניית התאים, הרקמות, תהליכי חידוש וצמיחה. יחד עם זאת, חזה עוף בעל תכונה המעניקה לנו תחושת שובע ממושכת ואף הוכח כמעלה את קצב שריפת הקלוריות אחרי ארוחה. הפלפל האדום מסייע לבלום את התיאבון, מסייע בתהליך הפיכת המזון לאנרגיה זמינה ותומך בתהליך פעילות מערכת העיכול – השילוב ביניהם מביא לתוצאות מצוינות.

סלמון עם ירקות כתומים

סלמון הוא חלבון רזה המומלץ מאוד לתהליך של ירידה במשקל. הוא עשיר באומגה 3 אשר ידועה כמאיצה את תהליך שריפת השומנים, ויטמין D וויטמין B12. שילוב בין הסלמון לבין ירקות כמו בטטה, גזר ודלעת אשר עשירים בבטא קרוטן מסייע באיזון רמות הסוכרים בדם ותורם רבות לתהליך הירידה במשקל.

תפוח, יוגורט יווני ושקדים

התפוח מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים המעניקים תחושת שובע. הפקטין שהוא אחד הסיבים בתפוח מסייע באיזון רמות הסוכרים בדם, מאזן את רמות הכולסטרול ומנקה את הרעלים מהגוף. יוגורט יווני, בשונה מיוגורטים אחרים מכיל כמות גבוהה של חלבון והוא נחשב להרבה יותר משביע וחיוני לבריאות הגוף. השקדים מגבירים את קצב שריפת השומנים והפחמימות בזמן שאנחנו מתאמנים ואף מגבירים את קצב ספיגת ויטמינים מסיסים בשמן כמו ויטמין D ויטמין E ו- A. שילוב בין שלושתם יוצר תמיכה מושלמת בתהליך הירידה במשקל ובהגברת קצב חילוף החומרים.

תרד ובננות

נשמע כמו שילוב קצת מוזר, אבל הוא עובד. בננות עשירות בעמילן אשר מסייע לבלום את הרעב ומאט את תהליל העיכול. בנוסף, בננה עשירה במינרל האשלגן שמעודד סילוק שומנים. התרד עשיר במינרלים וויטמינים, נוגדי חמצון והוא מצוין לתהליך עיכול תקין ואף ידוע כמטפל עצירות.

עוד לפני שאתם מתחילים עם הקפה, הכינו בכל בוקר שייק המכיל כוס תרד, בננה, חצי כוס של מיץ תפוחים 100% טבעי, חצי כוס מים, 2 אגוזי ברזיל ולא רק שתעלו משמעותית את כמות האנרגיות, אלא גם תעזרו לעצמכם להוריד את הקילוגרמים המיותרים, הרבה יותר מהר.