עוגיות פרג דלות קלוריות ועשירות בטעמים

בקיץ, כשמתחשק גלידה או סורבה, וחם מדי מכדי להתחיל להפעיל את התנור, בכל זאת רוצים ליהנות מפינוקים שווים. עוגיות פרג יכולות לשמש כקינוחים מפוארים להגשה בשבתות וחגים.

קל להכין אותן בגרסאות בריאות ודיאטטיות, ואפשר להכין מהן כמויות ולהקפיא. אז קדימה, להתפנק ולשמור על המשקל עם מתכונים כיפיים וטעימים!

עוגיות פרג

הטעם המתוק של גרידת התפוז מהווה את המרקם של עוגיות פרג אלו, ונותן טעם של פרצי השמש עצמה. הן קלות להכנה ומחממות את הלב כשמזג האוויר קריר מעט.

אלו הן עוגיות קלות ועדינות עם טעם רב, שילדים מתענגים עליהם ומבוגרים מגישים אותן כקינוח מושלם המתאים לאירועים מפוארים או קלילים.

מצרכים

חצי כוס סוכר

רבע כוס חמאה

ביצה

רבע כוס פרג

2 כפות יוגורט

חצי כפית גרידת תפוז

2 וחצי כוסות קמח

חצי כפית אבקת אפיה

אופן ההכנה

בקערה בינונית מערבבים את הסוכר והחמאה לתערובת אוורירית מוקרמת. מוסיפים את הביצה, הפרג, היוגורט וגרידת התפוז. מנפים יחד את הקמח ואבקת האפייה, מערבבים לתערובת חלקה ומוקרמת. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים, עוטפים בניילון נצמד ומקררים למשל הלילה.

מחממים תנור ל-180 מעלות.

חותכים את חלקי הבצק לעוגיות קטנות. ממקמים על נייר אפייה בתבנית ואופים למשך שמונה עד עשר דקות בתנור שחומם מראש. מעבירים את העוגיות לכלי מתכת לקירור.

עוגיות פרג בטעם תפוז

עוגיות פרג תפוזים אלו הן מאפה גורמה. אל תהססו להחליף את התפוז בלימון אם אתם רוצים משהו שמזכיר קצת יותר את עוגיות הפרג לימון הקלסיות.

אם אתם מחליטים להשתמש בלימון, אפשרות אחת היא לערבב את הפרג עם כפית גרידת לימון ולהוסיף את התערובת לשאר החומרים היבשים לקבלת עוגיות בטעם מזרחי ומתובל יותר.

מצרכים לשלושים עוגיות

חצי כוס סוכר

רבע כוס חמאה, בטמפרטורת החדר

ביצה בטמפרטורת החדר

כף קליפת תפוז

כוס ורבע קמח

חצי כפית סודה לשתייה

מעט מלח

כף פרג

אופן ההכנה

מקציפים יחד את החמאה והסוכר עד שנוצר קצף בהיר ותפוח, כשלוש דקות.

מוסיפים את הביצה וקליפת התפוז, מערבבים במשך חצי דקה, מעבירים תערובת חלקה לקערה וממשיכים לערבב.

בקערה נפרדת, מערבבים יחד את הקמח, אבקת הסודה לשתייה והמלח. מנפים לאט לתערובת החמאה עד קבלת תערובת אחידה. מכניסים גם את הפרג.

מכינים תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה. יוצרים מהתערובת עוגיות, ומאפשרים להן מרחב שכן הן מתפשטות במהלך האפייה.

אופים בחום של 180 מעלות למשך עשר עד 12 דקות, או עד שהעוגיות ממש מזהיבות בקצוות. מוציאים מהתנור. מניחים את תבנית האפייה על השיש במשך דקה או שתיים על מנת לאפשר לעוגיות להתחזק מעט, ולאחר מכן מעבירים אותן למגש מתכת עד שהתן מתקררות לחלוטין.