3 מתכונים פשוטים ודיאטטים לעוף בתנור

3 מתכונים פשוטים ודיאטטים לעוף בתנורעוף בתנור אפוי כמו שצריך, הוא באמת טעים, עסיסי ורך. אך יש לאפות אותו בזהירות למניעת התייבשותו. הפתרון למניעת התייבשות העוף הוא לפזר עליו מעט מלח גס, על חום בינוני. זוהי ארוחה מספקת הניתנת להכנה בקלות, לארוחת צהריים משביעה ודיאטטית. את השאריות ניתן לשמור במקרר למשך שלושה ימים נוספים.

עוף בסגנון תאילנדי

גרסה מיוחדת של עוף בתנור הוא לאפות אותו בסגנון תאילנדי, כשהוא מצופה במרינדה מתובלת בכוסברה, פלפל לבן ורוטב דגים. זהו אחד המתכונים הטעימים ביותר. חותכים את העוף לחצי, מייצבים אותו עם שיפודים, ואופים בתנור בחום בינוני, כשמידי פעם הופכים אותו, עד שהוא הופך להיות לח ופריך. הוא משתלב מצוין עם חצילים ממולאים.

חומרים

עוף שלם טרי

2 כפות פטרוזיליה טרייה קצוצה

כף תימין טרי קצוץ

3 כפות מיץ לימון טרי

כפית מלח

כפית פלפל שחור טחון טרי

2 כפות שמן זית

אופן ההכנה

מסירים את העור מהעוף, שוטפים אותו במים קרים ומייבשים קלות במגבת נייר. מסירים חלקי שומן עודף. מניחים את העוף על משטח חיתוך, חותכים אותו לשניים לאורך עמוד השדרה, תוך הימנעות מחיתוך דרך עצם החזה. הופכים את העוף, ומפרקים אותו לחתיכות.

מערבבים את הפטרוזיליה, התימין, מיץ הלימון, המלח והפלפל, מורחים על חלקי העוף בטפיחות קלות, מניחים בשקית ניילון אטומה, ושומרים במקרר לחצי שעה.

מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

מניחים את העוף על תבנית משומנת במעט שמן זית. אופים במשך כעשרים דקות, מוציאים אותו מהתנור, הופכים אותו, מכסים עם נייר כסף, ומחזירים לתנור לאפייה במשך עשר דקות נוספות.

מתכון בריא לעוף בתנור

בין אם ההעדפה היא לסלט חזה עוף, או לעוף קלאסי בתנור, ניתן להכין אותו במספר שיטות טעימות, דיאטטיות ובריאות.

חומרים

עוף שלם או 3 חתיכות של כרעיים

מעט שמן זית

בצל סגול

פלפל אדום פרוס לפרוסות

מלח ופלפל

אופן ההכנה

משרים את העוף במעט שמן זית, עם הפלפלים והבצל. מכניסים לתנור לחום בינוני לאפייה במשך עשרים דקות, מוציאים, הופכים את העוף, ואופים למשך עשר דקות נוספות.

עוף בתנור במרינדת ירקות

חומרים

כף שמן זית

בצל סגול קצוץ דק

פלפל ירוק קצוץ דק

עגבניה קצוצה דק

ארבעה חלקי עוף ללא עור, מופרדים, ללא עצמות

1/2 כפית מלח

1/2 כפית פלפל שחור טחון טרי

אופן ההכנה

מחממים תנור מראש. מחממים את השמן בסיר בינוני על אש בינונית. מוסיפים את הבצל, הפלפל הירוק והעגבניה, מבשלים חמש דקות, תוך ערבוב, עד שהם מתרככים, מבשלים במשך שלוש דקות נוספות כדי למזג את הטעמים, תוך כדי ערבוב מתמיד.

מוסיפים את המלח והפלפל, מורחים מאת כל התערובת על העוף, מכניסים לשקית ניילון אטומה, משרים במקרר למשך עשר דקות או עד שעתיים.

מפרידים את העוף מהמרינדה, נפטרים משאריות המרינדה, ומניחים על תבנית משומנת קלות בתנור בחום בינוני. אופים במשך עשרים דקות, הופכים פעם אחת, אופים במשך עשר דקות נוספות, ומגישים.