דיאטת אורז ומש – מהי? ואילו יתרונות יש לדיאטה זו?

בחנויות הטבע ואפילו בסופרים נבחרים ניתן לרכוש עשועית מש בשפע. דיאטה משולבת של אורז ומש מביאה עימה דיאטת אורז ומשיתרונות תזונתיים רבים, לצד הורדה הדרגתית ונכונה במשקל.

מש, הקסם שמקורו במזרח הרחוק

שעועית מש נפוצה מאוד במזרח הרחוק, בין היתר בסין ובהודו. המקומיים נוהגים להכין מהשעועית הזאת מגוון רחב של מאכלים וכן מיצרים ממנה קמח על ידי יבוש וטחינה. הם נוהגים להכין כל מיני תבשילים, מרקים, להוסיף לבשר או אף כתחליף לדגים או בשרים. באמצעות דיאטה מיוחדת, המבוססת על שילב בין אורז ומש אפשר להגיע לתוצאות מצוינות. בשלב הראשוני מתבססים רק על אורז ומש ולאחר מכן ניתן להוסיף בהדרגה עוד מאכלים נוספים. לצד ירידה בריאה במשקל זוהי שיטה שמנקה את הגוף מרעלים, מאזנת רמת סוכר וטובה לחילוף חומרים.

מהו הערך התזונתי של מש?

מש מכיל תכולה נאה של סיבים תזונתיים ומגוון רחב של חומצות אמינות שונות וחלבונים. השילוב בינו ובין האורז יוצר מנה משביעה ומאוזנת שמתניעה תהליכים חשובים בגוף. צמח המש הינו שיח שיכול לגדול בצורה תרבותית או בר. התרמילים מכילים כ-10 עד 20 זרעים שצבעים ירוק או ירוק צהוב ולפעמים עם כתמים מנומרים. בזכות ערכו התזונתי הגבוה של הצמח הוא משמש כתחליף טוב לבשר. את השעועית אפשר לאכול בצורתה הטריה, מבושלת, טחונה. במזרח הרחוק מכינים מהצמח אטריות ואף נהנים מהנבטים הירוקים (המכונים לפעמים "נבטים סיניים") לתיבול סלטים ותבשילים.

התועלת בדיאטת אורז ומש?

לפני שנתאר מהי בדיוק דיאטת אורז ומש, כדאי לבין אילו תועלות היא מביאה. זוהי כמובן דרך טובה להביא לירידה הדרגתית במשקל אך גם מסייעת לאזן את הגוף. הדיאטה מאפשרת לגוף להתנקות מסוכר, עמילנים, גלוטן ורעלים שונים המתלווים לתזונה מודרנית מעובדת. הדיאטה משפרת את העיכול, מקלה על אלרגיות, מחזקת את הגוף. במשך כשבוע עד שבועיים ניזונים אך ורק על אורז ומש לאחר מכן, אט אט, מוספים מרכיבים נוספים כגון דגנים בריאים, קינואה, כוסמת, ירקות וכו'.

לא כל אורז מותר בדיאטת אורז ומש

בדיאטת אורז ומש המטרה היא להרגיל את הגוף מחדש לתזונה בריאה ומלאה, ללא תוספות שלא עושות לנו טוב. בתחילה, מקפידים אך ורק על אורז מלא אך ניתן לגוון מדי פעם עם סוגים חדשים של אורז. האורז המלא מעולה לעיכול ומכיל ויטמינים וסיבים לרוב. תזונה מלאה מסוג זה ממריצה את חילוף החומרים ומאפשרת להוריד במשקל בלי תחושת רעב. על מנת להתמיד בדיאטה כזאת, ניתן לבשל את האורז עם עשבי תיבול שונים. להמעיט בהוספת שמן לאורז ולא להמליח אותו במידה רבה.

כיצד הדיאטה משתנה לאחר שבועיים?

לרוב, לאחר כשבועיים עד חודש מרגישים הטבה של ממש במערכת העיכול. הגוף מתאזן ומתנקה, ללא תחושה של רעב. אם מרגישים רעבים, מותר לקחת מנה נוספת של אורז ומש, עם עשבי תיבול. לאחר כשבועיים, ניתן להוסיף לתפריט מרכיבים נוספים. לדוגמא, מוסיפים דגן מלא, עוד סוגים של קטניות כגון שעועית, חומוס מבושל. מוסיפים לתפריט היומי ירקות בצבעים שונים. בשר כדאי להמעיט ואפשר לשלב דגים, עם דגש על דגי ים.

מכיוון שהתוספת לתזונה נעשית בהדרגה, ניתן להבחין בקלות האם מרכיב כזה או אחר גורם להרגשה כבדה או לא נעימה. כך כל אחד באופן אישי יכול להבין מאילו מזונות או חומרי גלם כדאי להימנע ומה כדאי לשמור. מדי פעם, לפי הצורך, ניתן לחזור למספר ימים של תזונת אורז ומש לצורך חיזוק הגוף וניקויו. כך ניתן להיפטר מהתמכרות לסוכרים, לשומנים, פחמימות ומלח.