חיזוק תזונתי לאחר הפלה

הפלה היא פעולה שצפויה להשפיע רבות על הגוף והנפש של האישה העוברת אותה, לעיתים למשך תקופה של שבועות, חודשים אוחיזוק תזונתי לאחר הפלה יותר. הגוף עובר במהלך ההפלה שינוי רציני, יש שיגידו טראומה של ממש, אולם החדשות הטובות הן שאם הכול מתרחש כשורה – סבירות גבוהה שהאישה תחזור לעצמה מבחינה פיזיולוגית תוך פרק זמן קצר. התזונה שהיא צורכת לאחר ההפלה היא חלק משמעותי בכך, ולכן רצוי להרכיב תפריט תזונתי מוקפד עם חיזוקים אפשריים במידת הצורך.

 אילו חסרים עלולים להיות בגוף לאחר הפלה?

זה לא סוד שהמאזנים הפנימיים בגוף משתנים בצורה מאסיבית במהלך חודשי ההריון, בין השאר מכיוון שהם מהווים "רכבת הרים" הורמונלית של ממש. זה לא משנה גם אם האישה ביצעה את ההפלה בעזרת כדורים או בגרידה למשל, לאחר הריון עלולים להיווצר את האישה חוסרים תזונתיים, שיקשו על החזרה שלה למאזני גוף תקינים. לכן יש חשיבות מכרעת למזון שהאישה מכניסה לגופה, תוך בקרה בתדירות ראויה על מאזניה הגוף והשינויים שלהם לאורך הזמן.

בדרך כלל ימליצו על תפריט תזונתי התורם לחיזוק הגוף והנפש תוך שהוא מספק לאישה את כל אבות המזון הנדרשים לה בשל הזה: לרבות חומצות שומן אומגה 3, ויטמינים על סוגיהם (בעיקר ויטמין C וגם ויטמין E), אבץ, ברזל ואחרים. צריכת הרכיבים האלו בכמות מוגברת הכרחית כאשר היו נסיבות מורכבות יחסית של הפלה – למשל אובדן דם בכמויות גבוהות – אולם היא מומלצת פעמים רבות עבור כל אישה שעברה את התהליך.

האם תוספי תזונה יכולים להשלים את החסר?

פעמים רבות נשים מגלות כי גם כאשר הן יודעות פחות או יותר מה כדאי שהן יכניסו לגופן, ביצוע המשימה בפועל אינו דבר של מה בכך. קשה להרכיב תפריט תזונתי הכולל עבור האישה את הכמויות המספיקות של כל רכיב הכרחי עבורה, כאשר בנוסף לכך יש להתייחס לתרחישים נפוצים בהם קיימת בעיית ספיגה בחלק מהרכיבים דרך התזונה. לכן עלול להיווצר מצב בו האישה חושבת שהיא צורכת את התזונה המתאימה לה בכמויות המספיקות, אולם בפועל הגוף שלה מקבל כמויות קטנות פי כמה מהרצוי.

ניתן ובחלק גדול מהמקרים אף מומלץ לחשוב על "תגבור" של הרכיבים התזונתיים החשובים בשלב הזה של חיי האישה באמצעות תוספי תזונה, אותם אפשר לשלב בתפריט היומי בצורה פשוטה. מומלץ מאוד לא ליטול את התוספים באופן עצמאי, אלא לעשות זאת בייעוצו ובפיקוחו של רופא או דיאטנית המכירים את האישה. חשוב לבדוק שהתוספים מותרים לשימוש על ידי האישה, במצבה הנוכחי, ושאין לה הגבלות שונות שעלולות להפוך את התוספים לבלתי מתאימים.

האם יש קשר בין תזונה לבין הפלות חוזרות?

יש נשים אשר מנסות להיכנס יותר מפעם אחת להריון, אולם מגלות למרבה הצער כי גם לאחר שנראה שההריון מתחיל – התפתחות העובר מפסיקה ואין מנוס אלא לבצע הפלה. הפלות חוזרות הן במידה רבה הסיוט הגדול של כל אישה, שתרצה מן הסתם לדעת מה היא יכולה לעשות על מנת לצמצם את הסיכון לכך למינימום האפשרי. מומחים רבים יטענו בפה מלא כי התזונה של האישה אחרי ההפלה, או אפילו באופן כללי בחייה, עשויה להקטין בצורה משמעותית את הסיכון להפלות חוזרות.

כאשר נכנסים בעובי הקורה, אפשר להצביע על כמה מטרות חשובות של תזונה עבור נשים הנמנות על הקבוצה הזו. על פי הגישה ההוליסטית, חשוב שהאישה תהיה מאוזנת מבחינה תזונתית וגופנית לכל אורך תקופת הפוריות – כך שהשאיפה הברורה היא ליצור תפריט שיגדיל לכך את הסיכויים. לצד זה עשויים להיות מותאמים מאכלים אשר מסייעים לגוף באופנים שונים, למשל ניקוי כולל של מערכות הגוף. ייתכן בהחלט שיוחלט על ביצוע ההתאמות התזונתיות במקביל לטיפולים אחרים מקשת הרפואה הקונבנציונלית או המשלימה.