מזונות מחממים לחורף הקר

מזונות מחממים לחורף הקרהחורף הוא תקופה מאתגרת מאד. גשמים חזקים, רוחות וגם טמפרטורות נמוכות, כל אלה גורמים לנו לבלות בבית שעות רבות יותר, ולהעדיף את הפנים על החוץ.

שילוב של רכיבים שונים בתפריט היום יומי, במהלך חודשי החורף החמים, יעזור לנו להתמודד בהצלחה רבה יותר עם העונה הזו ועל הדרך גם יתרום לא מעט לתהליכי הגוף השונים.

אילו מזונות מחממים טובים לחורף הקר? 5 מזונות בעלי סגולות בריאותיות לחוף

1. הג'ינג'ר (זנגוויל)

הוא ידוע בזכות הטעם המיוחד שלו ובעיקר – בזכות הסגולות הבריאותיים הרבים שלו. הג'ינג'ר משמש רבים כתבלין למאכלים שונים והוא עוזר במקרים של בעיות במערכת העיכול, דלקות פרקים וגם שחיקת סחוס. הוא בעלת השפעה מחממת ולכן טוב מאד לחודשי החורף. כדי ליהנות מכך מומלץ לפרוס כמה פרוסות ממנו, להוסיף אותן לכוס מים רותחים, להמתין דקה או שתיים ולשתות את המשקה המתקבל. אפשר להוסיף אותו גם לתבשילי חורף שונים, כמו תבשיל ירקות למיניהם.

2. הקינמון

מעבר לטעם המתקתק המיוחד שהוא מציע, הוא ידוע ככזה התורם לא מעט לגוף, ובעבר אף נחשב כתרופה לכל דבר. ישנם 200 סוגים שונים של קינמון והוא מגיע הן כטחון (כמעין אבקה) והן כמקל. הוא מעלה את טמפרטורת הגוף ולכן מתאים כמענה טיפולי במקרים של הצטננות, שפעת או רק כדי להתחמם בימי החורף הקרים. אפשר להוסיף אותו לכוס מים רותחים (1/8 כפית של קינמון טחון) יחד עם ג'ינג'ר וליהנות ממשקה טעים ומחמם. מעבר לכך, עוזר הקינמון בהזרמה טובה יותר של מחזור הדם, הוא מקל על תהליך העיכול ובעל פעולה אנטי חיידקית.

3. השום

השום, שהגיע למחוזותינו ממזרח אסיה, הוא מרכיב שאפשר למצוא בכל מטבח והוא אהוב על רבים. מעבר להיותו כמעין תבלין התורם ללא מעט תבשילים, הוא משמש במדינות רבות בעולם לטיפול בבעיות שונות, כמו לטיפול בשלשול, בשיעולים, בכאבי שינים, בכאבי אוזניים, ביתר לחץ דם, בטרשת עורקים וגם בדלקת בנרתיק. השום עשיר בוויטמין B6, בוויטמין C, באשלגן, בברזל, בנחושת ובזרחן ומומלץ לצרוך אותו כשהוא טרי ולא מבושל. חשוב לדעת – במידה ונטולים תרופות מדללות דם, יש לצרוך אותו במינונים נמוכים.

4. הצ'ילי

הצ'ילי, על פי הרפואה העתיקה, משמש כפתרון טיפולי במקרים של חום, כאבי גרון, קוצר נשימה וזיהומים במערכת הנשימה. הוא טוב גם במקרים של הפרעות עיכול ובזכות החומר הפעיל שבו הוא יכול להרגיע כאבים. בזכות הפעילות מעוררת החום שהוא יוצר, הוא מעודד את תהליך חילוף החומרים בגוף, עוזר בשריפת שומן וכמובן גם טוב לחודשי החורף הקרים. בשימוש חיצוני שלו, הוא יכול לסייע במקרים של כאבי ראש, פסוריאזיס, דלקת פרקים שגרונית ועוד.

5. הציפורן

הציפורן הוא תבלין מוכר, המגיע מאינדונזיה, ואפשר למצוא אותו בלא מעט תבשילים. אחד היתרונות הבולטים שלו הוא שהוא מחמם מאד את הגוף וביחד עם ג'ינג'ר, הל וקינמון מספק מענה מושלם לימים הקרים. לצד השפעת החימום שלו, הוא ידוע גם כמשכך כאבים, ובמיוחד כשמדובר בכאבי שיניים וטוב גם במקרים של דלקות פרקים.