תזונה ודרכים טבעיות לניקוי רעלים מהגוף

תזונה ודרכים טבעיות לניקוי רעלים מהגוףדיאטות ניקוי רעלים, המבוססות על עשבי תיבול ותוכניות צום נראות אולי כמגמת בריאות מודרנית, אך תרבויות השתמשו בשיטות טבעיות לניקוי הגוף מרעלים במשך מאות שנים. למעשה, דתות רבות מעודדות אנשים לצום כאמצעי לטיהור הגוף והנפש כמטרת תרגול רוחני.

העולם המודרני מאופיין במערכות רעילות המזהמות מזון, אוויר ומים, ולכן חיוני היום יותר מתמיד לבצע ניקוי למעי הגס, לכבד ולאיברים חשובים אחרים. נטל הזיהום עשוי להיות אחראי להשפעות מזיקות על מערכת החיסון, תרחיש שהופך את האנושות לרגישה ביותר למחלות ניווניות כרוניות כגון צורות מסוימות של סרטן, מחלות לב, סוכרת, מחלת אלצהיימר ובעיות עור.

מאמר זה מסביר את השיטות המודרניות לניקוי רעלים מהגוף, צריכת המזונות הטבעיים הנכונים, על מנת להגיע למצב של טיהור הגוף. העקרונות הכלליים של כל תכנית ניקוי רעלים הם הקפדה על הימנעות ממזונות מזוקקים, סוכרים, מונוסודיום גלוטמט, שמרים, מוצרי חלב, קפאין, שוקולד, סויה, בוטנים, אלכוהול ועמילנים שאינם מורכבים מחיטה מלאה.

שיטות טבעיות לניקוי רעלים

צום נוזלים

שיטה מצוינת לניקוי הגוף תוך שמירה על רמות אנרגיה. צום זה כרוך בשימוש בפירות טריים אורגניים ומיצי ירקות כגון תפוחים, גזר, סלק, שורש ג'ינג'ר, תרד, אגסים, סלרי, כרוב, אננס, וירקות בעלי עלים ירוקים כהים אחרים.

יש להימנע מאכילת פירות הדר במהלך הצום. בנוסף, ניתן לאכול ולשתות מרקי מחית, מרקי ירקות צלולים, שייקים של פירות טריים, שמנים כגון פשתן, קנבוס, קוקוס, שומשום, ושמן זרעי דלעת, ומים מינרלים.

תזונה לניקוי הכבד

משלב אכילת ירקות מרירים ומיצי כלורופיל כגון ירקות עשב חיטה. מזונות אחרים לניקוי הכבד כוללים גזר, סלרי, לימונים, וסלק. התבלינים המשפיעים על ניקוי הכבד כוללים כורכום, רוזמרין, פפריקה חריפה, כמון וקארי. יש להימנע מקפה, חלב ומשקאות מוגזים, ולהעדיף במקומם מים מינרלים או מיץ תפוחים שאינו ממותק.

חמצן לניקוי הכבד

אחת משיטות ניקוי הרעלים הטבעיות הטובות ביותר היא לבצע ניקוי הנמשך שבוע באמצעות מים מזוקקים, חומץ תפוחים אורגני, מיץ אלוורה, אבקת חמצן ותוספים פרוביוטיים. זוהי שיטה מהירה ויעילה לטיהור מערכת העיכול.

ניקוי קנדידה

שיטה זו נועדה לחיסול קנדידה מהגוף באמצעות הימנעות מכל המזונות המכילים שמרים או מזונות מותססים. תזונה זו מחייבת הימנעות מכל צורות הסוכר, כולל פירות ומיצי פירות, כל הקמחים המעודנים ומוצרי החיטה, כל המזונות המכילים שמרים, כמו גם כל הממתיקים הטבעיים כגון דבש או סילאן. במהלך התכנית מומלץ אף להימנע ממשקאות אלכוהוליים, פירות יבשים, פטריות, גבינות, ירקות כבושים ורוטב סויה. שמן אורגנו אורגני יעיל ביותר אף הוא נגד קנדידה.

ניקוי אורגניזם מזיקים

קיימים צמחי מרפא רבים אותם ניתן לצרוך כדי לסייע בהריגת אוכלוסיית מעיים שאינה רצויה העלולה להשפיע על הבריאות. לענה, אגוזים שחורים, ציפורן, ועשבי תיבול יוצרים סביבה עוינת במערכת העיכול הנלחמת באורגניזמים פולשים, ומסייעת בהריגתם. תוספים פרוביוטיים מסייעים אף הם לשטוף את כל החיידקים הבעייתיים.

ניקוי מתכות רעילות

לרוב האנשים יש בגוף רמות גבוהות של מתכות רעילות כגון כספית, אלומיניום, ועופרת. מומלץ לבצע שני תהליכי ניקוי רעלים בשנה על מנת לשטוף מהגוף רעלים אלו, ולמנוע הצטברות ארוכת טווח.

אכילת מזונות גולמיים

שיטת ניקוי רעלים זמנית המתבצעת באמצעות אכילת פירות וירקות טריים, בשילוב עם כמויות קטנות של אגוזים, זרעים ונבטים. זוהי שיטה מצוינת לטיהור המעי הגס, הכבד ומערכות אחרות בגוף. תזונה זו מפחיתה את צורך הגוף לנסות ליצור חומציות קבועה בדם, הנובעת מתזונה מודרנית שאינה גולמית.

ניקוי רעלים באמצעות תבלינים

זוהי שיטת ניקוי רעלים הנצמדת לתזונה אורגנית בריאה עם שימוש בתבלינים כשיטה קלה ליצירת שינוי בגוף. יש להוסיף לתזונה תבלינים כגון קינמון, אורגנו, כורכום, כמון, כוסברה, חילבה, זנגביל, שומר, פלפל לבן, פלפל שחור, ציפורן, פטרוזיליה ורוזמרין.

ניקוי באמצעות לימונים

שיטה זו מורכבת מתזונה המכילה מיץ לימון סחוט טרי בלבד, בתוספת פלפל לבן ומים. זוהי שיטה יעילה לניקוי הכבד והמעי הגס.

ראו עוד שיטות לניקוי רעלים מהגוף

הסיבות לביצוע תוכניות ניקוי רעלים

חוסר אפשרות לשלוט ברמות הסוכר והתשוקה לפחמימות

העובדה היא שסוכר וקמח הם חומרים ממכרים ביולוגית. המדע מאחורי קביעה זו ברור וחד משמעי. יחד עם זאת, אם מאשימים אדם שמן שהוא זולל ועצלן, הוא חווה אשמה ובושה. נטייה לאכילת יתר נובעת מהשתלטות תעשיית המזון על שיקולי בריאות הגיוניים. הם משתלטים על בלוטות הטעם, כימיית המוח, ההורמונים וחילוף החומרים.

סוכר הוא הקוקאין החדש. למעשה, הוא ממכר שמונה פעמים יותר מקוקאין. אם אדם מנסה להשתמש בכוח הרצון על מנת לרדת במשקל, הוא נכשל. שיטות לניקוי רעלים מבריאות את תפקוד מערכת העיכול ומסייעות לשינוי הגישה לתזונה, לטווח הארוך.

מחלות כרוניות ואנרגיה ירודה

מצב בו אדם מתעורר בבוקר עם תחושת חוסר חיוניות, חוסר ערנות, תחושת חולי כללי מוגברת, ללא שמחת חיים ואנרגיה. גם אם הוא רזה, הוא חווה תסמיני רעילות כגון עייפות, ערפול המוח, בעיות עיכול, אלרגיות, וכאבי ראש. תכניות ניקוי רעלים מסייעות לריפוי מצבים אלו במהירות.

יתרונות ניקוי רעלים מהגוף

היתרונות להם ניתן לצפות מביצוע תוכניות טובות לניקוי רעלים הם:

הגברת האנרגיה – באמצעות שטיפה החוצה של רעלים מהגוף, אדם חווה תחושה אנרגטית ויותר ומלא חיים. בתהליך הניקוי, הוא עוצר את זרם הסוכר, הקפאין, שומן הטרנס והשומן הרווי ומחליפם במזונות טבעיים, כגון פירות וירקות. הוא מקבל דחיפת אנרגיה טבעית ותוצאות מצוינות.

ירידה במשקל – דיאטות המבוססות על צום הן שיטה לביסוס הרגלי אכילה נכונים לטווח הארוך, והימנעות מהרגלים שאינם בריאים.

מערכת חיסונית חזקה – האיברים מתנקים ומתפקדים כראוי. הגוף מסוגל לספוג חומרים מזינים באופן יעיל יותר. קיימות תוכניות ניקוי רעלים טובות הממליצות על צריכת עשבי תיבול המסייעים למערכת הלימפה, החיונית לשמירת הבריאות לטווח הארוך. שיטות ניקוי רעלים רבות מתמקדות אף בתרגילים קלים המסייעים להפיץ את נוזל הלימפה בגוף, ומחזקים את מערכת החיסון.

שיפור העור – העור הוא האיבר המשמעותי ביותר. שיטות ניקוי רעלים משפרות את הבריאות הכללית והיתרונות הברורים ביותר ניכרים בעור. תוכניות ניקוי רבות ממליצות על סאונה המסייעת לגוף להזיע החוצה רעלים נוספים. אנשים רבים מופתעים לטובה מהשגת עור בהיר וחלק יותר בסוף תכנית ניקוי הרעלים שלהן. בנוסף, התוכניות מסייעות למצבי אקנה ואלרגיות עור.