אילו מזונות יכולים להציל את החיים שלכם?

היום כבר ידוע ללא כל ספק שתזונה היא קריטית לבריאות טובה. תזונה היא מה שאנו מכניסים לגוף ועליה הוא בונה את פעילותו. לכן, התפריט של אדם לאורך זמן יכול לקחת אותו גבוה מאוד או נמוך מאוד מכל הבחינות. במחקרים גילו מזונות שיכולים להציל חיים ממש, סופרפודס, מזונות על שכוללים בתוכם שילוב רכיבים חיוניים מאוד ועשירים במיוחד בנוגדי חמצן. מהם אותם מזונות ואיך הם יכולים לשפר משמעותית את בריאותנו?

האם ניתן למנוע את המחלות שמאפיינות את העידן החדש?אילו מזונות יכולים להציל את החיים שלכם?

במחקרים שנעשו על ידי רופא מהרווארד נמצא שישנן בגוף חמש מערכות המגנות עליו, מערכות שכל עוד הן פועלות ומתפקדות היטב, נוכל להפחית את הסיכוי להתפתחות מחלות העידן המודרני, אותן מחלות הנובעות מאורח חיים לא בריא: הרגלים מזיקים כמו עישון, אכילת אוכל לא בריא, במיוחד מזון מעובד, חוסר פעילות גופנית. אותן מערכות עליהן מדובר הן: המערכת החיסונית, תאי הגזע, DNA, כלי הדם וחיידקי המעיים אשר מהווים מערכת הגנה מפני פלישת מזיקים למיניהם. שיבוש במערכות אלה, במיוחד ככל שהגוף מתבגר והמערכות נשחקות יכול לגרום למחלות שונות כמו סוכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד. אותו רופא-חוקר פירט במאמר על מזונות שמיטיבים עם כל אחד מן המערכות.

אילו מאכלים יכולים להגן על מערכת ה- DNA שלנו?

  • שקדים וחמאת שקדים: שקדים מאטים את הזדקנות תאי הגוף ומגנים על מערכת ה DN.
  • בוק צ'וי: הבוק צ'וי שייך למשפחת המצליבים אליה שייכים גם הכרב, הברוקולי, כרובית, קייל ועוד. הבוק צ'וי מכיל 70 נוגדי חימצון שונים. נמצא שישנו קשר בין אכילת בוק צ'וי לבין הפחתה בשיבושים שישנם ב- DNA שינויים גנטיים שיכולים לגרום לסרטן או להגביר את פעילותם של תאים סרטניים.
  • טחינה: טחינה העשויה שומשום, במיוחד שומשום מלא מכילה שומן בריא, שומן לא רווי שישנו גם באגוזים, אבוקדו ועוד, מאטה את הזדקנות התאים ושומרת על מערכת ה- DNA.

אילו מזונות תורמים לתאי הגזע, האחראים להתחדשות תאי הגוף?

תאי הגזע הם תאים חשובים מאוד בגופנו. אלה תאים שלא עברו עדיין התמיינות ויכולים להפוך לכל סוג תא או לחילופין להמשיך ולהתרבות כתאי גזע. בעזרת תאי גזע מטפלים במחלות שונות כמו פרקינסון, טרשת נפוצה, פגיעות בעמוד השדרה ועוד. לכן, השמירה עליהם משמעותית וחשובה. עם המזונות התורמים לתאי הגזע נמנים:

  • שמן דגים ודגים המכילים אומגה 3: שמן דגים או דגים המכילים אומגה 3 מסייעים בהעלאת תאי הגזע המתפתחים לתאי שריר.
  • פיסטוקים: מסייעים להתחדשות תאי גזע בלב
  • מנגו: מנגו מכיל תמצית המעוררת התחדשת תאי גזע בעצמות וכך תורם לחיזוק העצמות

אילו מאכלים מיטיבים עם "החיידקים הטובים"?

הפלורה, אותם חיידקים ידידותיים הנמצאים במעיים מהווים שכבת הגנה חשובה מאוד לגוף. בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר על חשיבותה של הפרוביוטיקה המכילה חיידקים אלה ועד כמה אנטיביוטיקה, עם כל התרומה שלה למיגור מחלה שנגרמה מחיידקים, מחלישה בגלל חיסולם של חיידקי הפלורה יחד עם החיידק המזיק. ישנם מספר מזונות הידועים כשומרים על החיידקים הטובים:

  • אספרגוס: אספרגוס מכיל תרכובות צמחיות המהוות מזון עבור החיידקים הידידותיים.
  • אפונה: מעלה את כמות החיידקים הידידותיים וגם מחזקת את דפנות המעיים.
  • פטריות שיטאקי ועלי רוקט: מפחיתים את כמות החיידקים המזיקים במעי
  • דובדבנים: דובדבנים מעודדים התרבות חיידקים ידידותיים המסייעים לעיכול בריא יותר וכך גם מסייעים להשמנת יתר.

אילו מזונות מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית שלנו?

המערכת החיסונית היא ההגנה המשמעותית ביותר של הגוף מפני פולשים והיא מעורבת גם בתיקון נזקים בגוף. לכן, שמירה על מערכת חיסונית חזקה חשובה מאוד ותמנע התפתחות של מחלות רבות. עם המזונות שנחשבים כמיטיבים למערכת החיסון ישנם:

  • תפוחים ירוקים: מכילים כמות גדולה של פוליפנולים, נוגדי חמצון השומרים על מערכת החיסון ומגנים מפני התפתחות מחלות.
  • תרד: לא סתם את פופאי תמצאו תמיד עם קופסה של תרד ביד… התרד מכיל בטא קרוטן, ויטמין C ונוגדי חמצון רבים.
  • שמן זית: שמן זית מכיל חומצה אולאית המסייעת בהורדת לחץ הדם ויכולה להאט התפתחות סוגי סרטן שונים כמו סרטן השד.