גזר, גזר, אין כמוהו גזר

הגזר הכתום הוא אחד הירקות האהובים, החשובים והטעימים שיש, ובגלל סבא אליעזר גם הילדים מכירים בכך ומתרצים לטעום גזר. הירק הכתום עשיר במגוון ויטמינים באופן כללי ביניהם גם ויטמין C, וויטמינים מקבוצת B כמו חומצה פולית. כמו כן, הוא מכיל מגוון מינרלים שונים, סידן, אשלגן והמון בטא-קרוטן. הוא מסייע בירידה במשקל, בשיפור הראייה בלילה, שימור מערכת החיסון, חיזוק העצמות ואף הגנה מפני קרני השמש. נשמע שכדאי מאוד לצרוך אותו ובתדירות גבוהה.

מרק כתום עם גזר

מרק כתום קיבל את שמו בעקבות המרכיבים הכתומים שמצויים בו. המרק הזה מכיל לרוב דלעת, בטטה, גזר, בצל, אולי גם עדשים כתומות, מים ותבלינים שמעניקים לו את טעמו העדין. מרק כתום אפשר להכין בגרסה חלבית אם משלבים בו שמנת וטחנים אותו באמצעות מוט בלנדר למרקם קטיפתי. לחילופין ניתן להשאיר אותו כמרק ירקות עשיר בירקות כתומים.

סלטי גזר

אם אתם רוצים באמת ליהנות מיתרונותיו של הגזר מומלץ לאכול אותו בגרסתו המבושלת, כיוון שאז הגוף שלנו סופח טוב יותר את ויטמין ה-A שהגזר מכיל. סלט נהדר שכזה הוא סלט גזר חריף מרוקאי הסלט כולו עשוי מגזר מבושל רך וטעים, שנהוג להוסיף לו פטרוזיליה ופפריקה חריפה כדי לקבל את הטעם החריף שלו. הוא סלט טעים מאוד וגם מזין! אם אתם חובבי חריף זה הסלט עבורכם.

מי שמחפש סלט קצת יותר מעודן יכול להכין את הגזר בצורתו הטרייה ולשלב אותו כמגורר או כקליפות שמקלפים באמצעות הקולפן לתוך סלט של ירקות חיים. הוסיפו אותו אל עגבנייה, מלפפון ירוק, גמבה אדומה וגזר, תבלו עם מלח, שמן זית ומעט לימון ומעל הכול מזגו טחינה גולמית.

מי שמחזיק בביתו מכונת סחיטה יכול אף ליהנות ממיץ גזר בריא וטעים.

עוגת גזר

עוגת גזר נחשבת לאחת העוגות הכי בריאות והכי טעימות שיש! טעמי הגזר מחמיאים לה רבות, ניתן לשדרג אותה עם קינמון, אגוזי מלך וגם הל למי שאוהב טעמים דומיננטיים. בנוסף, אפשר להוסיף לה מעט סירופ מייפל או דבש כדי להמתיק אותה ולא באמצעות סוכר. היא קלה ומהירה להכנה כיוון שהיא עוגה בחושה אך ערכיה התזונתיים בהחלט משתלמים באכילת העוגה הזו. 

לביבות גזר

חובבי הלביבות הכירו את הגרסה נטולת העמילנים, הכירו את לביבות הגזר. ההכנה שלהן כה פשוטה שזה פשוט תענוג. כמה גזרים, בצל ותבלינים, מעט קמח וירק קצוץ פטרוזיליה או כוסברה מה שאתם אוהבים. מגרדים את הגזרים, מוסיפים את שאר הרכיבים ובין רגע יש לכם לביבות גזר משגעות! מי שרוצה לאפות במקום לטגן יכול בהחלט להכניס אותן לתנור.

תבשילים עם גזר

תבשילי גזר יכולים להיות מנות מפנקות במיוחד. למשל תבשיל גזר שמכיל סלק וגזר יחד מבושלים עם שמן זית ויין אדום כדי שיתרככו ויספגו את טעמי היין. מנה משגעת שבסופה אפשר לבזוק על הכול עלי כוסברה קצוצים! פשוט מעדן.

גזר מתוק (צימעס)

מי שרוצה להתפנק עם מאכל מתקתק של גזר מוזמן לבשל אותו במים עם סוכר. בסוף הבישול יתקבל גזר רך ונימוח בעל טעם מתוק ועדין. מי שאוהב צימוקים יכול להוסיף גם אותם פנימה, ואפילו לשדרג עם שזיפים שחורים מיובשים. הגזר המתוק עדיף בעשרות מונים על כל מזון ממותק אחר רווי סוכר וחומרים משרים שאתם אוכלים במהלך היום כדי להשיג מעט סוכרים.

לסיכום נראה שהגזר מביא עימו בשורה טעימה ובריאה, הוא מהוה פתרון מושלם לכל סוגי המאכלים – חריפים, מתוקים, מלוחים, טריים ומבושלים. נסו גם אתם ותיהנו מיתרונותיו הרבים של הגזר.