למה כדאי לאכול כרוב לבן?

למה כדאי לאכול כרוב לבן?כרוב, או כרוב הגינה הוא ירק פופולארי מאוד ממשפחת המצליבים. אחד הגורמים המרכזיים לכך שהכרוב הפך לירק פופולארי כל כך הוא שמדובר על ירק בעל חיי מדף ארוכים מאוד. בנוסף לכך, תורמת למידת הפופולאריות הגבוהה של הכרוב העובדה שניתן להתקין ממנו מגוון רחב ביותר של מנות במגוון רחב ביותר של טכניקות הכנה.

כך למשל ניתן למלא את עלי הכרוב באורז ובשר ולבשל אותם עד לריכוך, לחתוך את הכרוב לנתחים גדולים ולהניח בצנצנת לכבישה או החמצה, לאכול את הכרוב כשהוא טרי בסלט כרוב עם מיונז או בסלט ירקות, לאדות את עלי הכרוב יחד עם כופתאות או דים סאם, לעטוף בו נתחי בשר לאחר בישול ועוד.

הערכים התזונתיים של הכרוב

במאה גרם כרוב ניתן למצוא כתשעים ושניים גרם מים, עשרים וחמש קלוריות, 1.28 גרם חלבון, 0.1 גרם שומן ו- 5.8 גרם פחמימות. כמו כן, בכמות זו ניתן למצוא כשניים וחצי גרם סיבים תזונתיים. במאה גרם כרוב ניתן גם למצוא כמות נאה של סידן (40 מ"ג), מגנזיום (12 מ"ג), אשלגן (170 מ"ג), ויטמין C (36.5 מ"ג) וחומצה פולית (43 מק"ג).

היתרונות הבריאותיים של כרוב לבן

היתרונות הבריאותיים של כרוב לבן באים לידי ביטוי בראש ובראשונה ביכולת של הכרוב לסייע בהפחתת הסיכוי לחלות בסוגים שונים של סרטן. בדומה לכל הירקות במשפחת המצליבים, גם הכרוב הלבן מכיל כמות נאה של נוגדי חמצון ובמחקרים רבים נמצא כי צריכה גבוהה של כרוב באופן קבוע מפחיתה את הסיכוי להתפתחות של סרטן השד, סרטן השחלות, סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית ועוד.

בנוסף לכך, צריכה נאותה באופן קבוע של כרוב מסייעת להפחתת הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם בדגש על טרשת העורקים ויתר לחץ דם בשל האפקט המגן של הכרוב הלבן מפני נזקי החמצון והרדיקלים החופשיים. חשוב לציין, כי התכונות החיוביות של הכרוב הלבן מנוטרלות במידה רבה כאשר הכרוב עובר תהליכי בישול ולכן מומלץ לצרוך את הכרוב כשהוא טרי.

הסכנה שבדיאטת כרוב

רוב הסיכויים שיצא לכם לשמוע בשנים האחרונות על דיאטת כרוב. דיאטת כרוב היא דיאטה מסוכנת ביותר שבה אוכלים במשך כמה שבועות אך ורק מאכלים המבוססים על כרוב.

שימו לב – אמנם מדובר על דיאטה המאפשרת ליהנות מירידה מהירה במשקל, אך הסכנות הרבות הטמונות בדיאטה זו רבות מהתועלת שניתן להפיק ממנה. הסתמכות על הכרוב כעל מקור בלעדי לרכיבי תזונה עלולה להביא תוך זמן קצר להיווצרות של חסרים תזונתיים, לסטרס מטבולי, לעייפות, חוסר מרץ ועוד.

כמו כן, לאחר סיום הדיאטה בדרך כלל הנטייה של הגוף היא להעלות במשקל במהירות ולשמור כל קלוריה שנכנסת אליו כאילו הייתה האחרונה בעולם וזאת כיוון שהזיכרון המטבולי זוכר את דיאטת הכרוב כתקופה של הרעבה.