דיאטת שיבולת שועל

דיאטת שיבולת שועלדיאטת שיבולת שועל יעילה לבריאות במספר דרכים. מחקר שפורסם בשנת 1988 בכתב העת של רפואה מונעת, מצא כי תוספת שיבולת שועל קבועה לתזונה, מפחיתה את רמות הכולסטרול. על פי דיווחי ה-ABC News, שיבולת שועל מסייעת אף להפחתה במשקל, היות והיא מכילה סיבים מסיסים התורמים לתחושת שובע לטווח הארוך, וכיווץ היקף המותניים.

מלבד שיבולת השועל, הדיאטה משלבת גם מוצרי חלב דלי שומן, פירות וירקות. היא הוכחה ביעילותה להפחתת רמות הכולסטרול הרעות, הפחתת לחץ הדם ויתרונות בריאותיים רבים אחרים, כגון תכולת רכיבי תזונה חיוניים, כולל ויטמיני K, ויטמינים מקבוצת B וויטמיני A ו-E, כמו גם מינרלים מסוג מגנזיום, אשלגן, אבץ, סידן, חומצות שומן בלתי רוויות, ברזל, סיבים תזונתיים וחומצה פולית.

עקרונות דיאטת שיבולת שועל

במהלך הדיאטה יש לאכול בעיקר דייסת שיבולת שועל המבושלת ללא תוספות מלח או סוכר, שלוש פעמים ביום. חטיפים בין הארוחות מתאפשרים עם אכילת תפוחי אדמה מבושלים במים, מקלות גזר טריים, מלפפונים, אגסים, כרוב, שזיפים, תותים, או עגבניות.

כל חטיף כזה מורכב מרכיב אחד בכל פעם, ובמהלך כל היום ניתן לאכול שתי מנות פירות או שתי מנות ירקות. את הארוחה האחרונה ביום יש לאכול לפחות שלוש שעות לפני השינה, ולא לאחר השעה שבע בערב. בנוסף, יש לשתות הרבה מים, תה צמחים ותה ירוק.

מהלך דיאטת שיבולת שועל

דיאטה זו כרוכה באכילת תשע מאות עד 1,200 קלוריות ליום, במהלך השבוע הראשון, על מנת לנקות את הגוף. בהמשך, צריכת הקלוריות יכולה לעלות לאלף עד 1,300 קלוריות ליום, במשך חודש.

ארוחת בוקר – יש להתחיל כל בוקר עם מנה של כוס וחצי שיבולת שועל עם חצי כוס חלב דל שומן, בתיבול קינמון או צימוקים. זוהי תזונה עשירה בסיבים המובילה לתחושת מלאות עד ארוחת הצהריים. לאחר ארוחת בוקר זו יש לאכול מנת פירות על מנת לשמור על תכולת הסיבים בגוף.

ארוחת צהריים – כוללת חצי כוס שיבולת שועל לפני הארוחה הרגילה. שיבולת השועל מספקת תחושת שובע המתקבלת ממנה דלת קלוריות ועשירה בסיבים, כך שניתן לאכול פחות. יש להקפיד שארוחת הערב תהיה דלה בקלוריות ותכלול חזה עוף, עוף ללא עור או דגים צלויים, עם סלט ירוק. לאחר ארוחת הצהריים ניתן לאכול חטיף המורכב ממנת ירקות טריים חתוכים על מנת להדוף את הרעב באמצע אחר הצהריים.

ארוחת ערב – יש לאכול חצי כוס שיבולת שועל, בתוספת חצי כוס יוגורט עם פירות טריים. היוגורט משפר את הטעם המשעמם של שיבולת השועל, כמו גם מוסיף תרבויות פעילות המסייעות לתפקוד מערכת העיכול. לפני השינה ניתן לאכול מעדן דל שומן כחטיף.

הדיאטה מאפשרת הפחתה של חמישה עד שבעה קילוגרמים בשבוע, ועם סיומה, יש לאכול לפחות שתי מנות שיבולת שועל מידי יום, בין אם כארוחה או כחטיף. הקפדה על צריכה קבועה של שיבולת שועל מסייעת לשמור על הירידה במשקל לטווח הארוך.

מה היתרונות של דיאטת שיבולת שועל?

דיאטה זו כוללת מספר יתרונות בריאותיים כגון שמירה על משקל בריא; הפחתת רמות כולסטרול; ופוטנציאל הפחתת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים.

בנוסף, הדיאטה מאזנת, משקמת ומחזקת את מערכת העצבים, בזכות הסיבים המסיסים והבלתי מסיסים הנמצאים בשיבולת שועל. היא יעילה אף לשיקום הפרעות עיכול כגון גזים, עצירות, מחלות מעיים דלקתיות ונפיחות.

מה החסרונות של דיאטת שיבולת שועל?

דיאטת שיבולת שועל אינה מתאימה לכל האנשים, למרות יתרונותיה הרבים. היא אסורה על אנשים הסובלים ממחלת הצליאק, ולאנשים הרגישים לגלוטן, ולכן טרם התחלת הדיאטה יש להתייעץ עם הרופא.

חסרון נוסף הוא שאכילה מוגברת של שיבולת שועל עלולה לגרום להצטברות חומצה פיטית, ולכן, ובדומה לכל דיאטה אחרת, יש לבצע אותה לתקופת זמן מוגבלת, כשיטה לטיהור הגוף, ולאכול אותה במתינות. ניתן לבצע את הדיאטה אחת לשלושה חודשים.