צמחי מרפא לדיאטה

הרפואה המודרנית אוחזת בניסיון של שנים מעטות, ביחס לרפואה העתיקה המבוססת על צמחי מרפא ועל כוחו של הטבע. מבלי להמעיט בחשיבות המדע, גם היום, לצמחי מרפא תועלות שיכולות להביא למהפך בחיים. 

הפעם נראה כיצד שימוש בצמחי מרפא שונים יכול להביא להתנעה מחדש של דיאטה שנתקעה. והבונוס החשוב לא פחות הוא זה: רבים מהצמחים שנציג לפניכם גם ישפרו את השינה, יועילו להרגעה, יחזקו את מערכת החיסון, ימוססו רעלים או יוסיפו מרץ (הכל בהתאם לסוג הצמח שבוחרים). 

שימוש בצמחי מרפא להרזיה

כפי שישנם הרבה מאוד סוגים של צמחי מרפא, כך יש טכניקות שונות לשימוש בצמחים השונים. את חלקם, אפשר לצרוך כפי שהם, למשל ללעוס גרגרים או שורשים. אחרים, טובים במיוחד כאשר הם נצרכים בתור חליטה, כלומר משרים אותה במים חמים למספר דקות, לכמה שעות או לכל הלילה. 

יש פתרונות צמחיים אשר אפשר להשתמש בהם ממש בתור תבלינים, להוסיף לסלטים, לתבשילים, להוסיף לשייקים וכדומה. חשוב לציין שחלק מהצמחים משיגים את האפקטיביות המרבית בשימוש יום יומי, אחרים, עדיף יותר להשתמש לעיתים פחות קרובות. וכעת, נכיר לכם כמה צמחי מרפא, חליטות ותבלינים שכדאי לכם להוסיף למזווה ולרזות בקלות!

צמחים עתירי סיבים לתחושה שבעה מתמיד

מחסום מרכזי בפני הרזיה לאורך זמן טמון בקושי שלנו להרגיש מתי אכלנו מספיק. אורח החיים הנוכחי במידה רבה הרס את היכולת שלנו לווסת רעב ושובע. אנו מקשרים לפעמים צמא בתור רעב ואנו מתרגמים עייפות בתור צורך דחוף בארוחה. על כן, כדאי מאוד להשתמש בצמחי מרפא אשר מסייעים לנו להרגיש שבעים, כאשר הגוף באמת לא זקוק לתוספת מזון. 

ישנם צמחים אשר הזרעים שלהם מכילים הרבה מאוד סיבים. הסיבים הללו סופחים מים כך שהקיבה מתמלאת בזמן העיכול. הצמחים הללו גם סופחים רעלים שונים, כך שהגוף נפטר טוב יותר ממרכיבים לא רצויים ממזונות שונים. דוגמא טובה לצמחים עתירי סיבים הם זרעי הפשתה. מומחים מסבירים שיש להם תועלת נוספת, איזון רמת הסוכר בדם. 

תה וחליטות מומלצות שחשוב לשתות

במקום להלעיט את הגוף בכמויות קפה מרובות, העדיפו חליטות בריאות שטובה יותר גם להרזיה. תה ירוק מכיל כמות מתונה בלבד של קופאין, אשר מסיעת להרזיה בלי לגרום לעוררות יתר. זהו תה מרגיע שאפשר ללגום גם לפני השינה. 

סוג אחר של תה שמומלץ לשתות הינו למעשה חליטה של שומר. צמח זה ידוע בתור מזרז תהליכי מטבוליזם (חלוף החומרים בגוף) וגם מרגיע את הקיבה ומקטין תחושה של נפיחות וגזים. מסדיר את מערכת העיכול ומוסיף מרץ. 

צמחים מרפא ארומטיים

זעתר הינו אחד התבלינים הנפוצים שאפשר להוסיף להרבה מאוד מאכלים. זהו תבלין מדהים, גם טעים וגם מרזה. מרכיב מרכזי שממנו מכינים את התבלין נקרא אזוב מצוי, יתרונותיו הידועים כוללים המרצת הדם וירידה במשקל. זוהי דוגמא לצמח ארומתי אשר מעודד תהליכי חילוף חומרים, שריפת שומנים וחיזוק.

בניגוד לזעתר, חלק מהצמחים הארומטיים מתאימים יותר להכנת חליטות. סרפד למשל הידוע בהיותו צורב, יכול להתאים לחליטות בריאות ומרעננות. סוג אחר לחלוטין של צמח ארומטי בעל סגולות נהדרות הינו הקמומיל. מתאים בתור תה מרגיע, משרה שלווה ומונע אכילת יתר הנובעת מירידה במצב הרוח. 

הרזיה בעזרת תחליף סוכר

צמח הסטיביה משמש להכנת ממתיק טבעי, ללא סוכר וללא תופעות לוואי, הוא מסייע לאיזון הסוכר, ואף מצליח להוריד לחץ דם גבוה. אפשר להוסיף אותו למשקאות חמים או לחליטות מכל הסוגים, למשל אפשר להוסיף לחליטת שומר, אותו הזכרנו קודם לכן, אשר נחשב לצמח שמועיל לעיכול והרזיה.