דיאטת דרך המלך

דיאטת דרך המלךדיאטת דרך המלך היא שיטת תזונה מותאמת לכל אורח חיים כמעט, וקלה לביצוע. היא מאפשרת הפחתה במשקל לטווח הארוך, תוך שמירה על משקל בריא ותקין באופן קבוע.

גולת הכותרת של הדיאטה היא שמבנה הארוחות שלה מורכב כך שלא מתעוררת תחושת רעב, והיא מכילה כמויות נאות של מזונות. הבונוס המשמעותי הוא שאין צורך להימנע ממזונות אהובים.

כן. ניתן להמשיך לאכול ולרזות תוך כדי התהליך. אפשר אפילו ליהנות מהאכילה ועדיין לרזות. מסעדות, אירועים משפחתיים ובתי קפה אינם צריכים להיות מחוץ לתחום, גם כשאדם בדיאטה. עובדה. מתרגלי דיאטת דרך המלך, שהקפידו על העקרונות הנכונים, נשארו בחיים כדי לספר עליהם.

נפרדים לשלום מתחושת הרעב

דיאטת דרך המלך מגבילה את אכילת הפחמימות לארוחה אחת ביום, שהיא עשירה בקלוריות. שאר הארוחות של היום מאפשרות הנאה ממגוון עשיר של מזונות, אך אלו אינם כוללים פחמימות.

מחקרים מוכיחים כי אכילת מזונות עשירים בפחמימות מובילה להפרשת אינסולין גבוה בהשוואה לאכילת מזונות עשירים בשומן או בחלבונים. כתוצאה מכך, מתגברת התשוקה למזונות מתוקים, תחושת הרעב מציקה ובסופו של דבר אדם "מרים ידיים" ומוותר על כל סוג של דיאטה.

אושר פירושו לאכול מה שאוהבים. במילים אחרות, אין צורך להימנע מאכילת המזונות האהובים, או גרוע מכך, לחטוף אותם בסתר מידי פעם כשהבונוס הוא תחושת אשמה. בדיאטת דרך המלך, או נכון יותר, דרך האושר, ניתן לאכול פעם אחת ביום, בארוחה נבחרת שיכולה להיות ארוחת צהריים או ארוחת ערב, את כל המזונות הגורמים לאושר, תחת שתי הגבלות: סך הקלוריות בארוחה צריך להתאים למספר הקלוריות המומלץ על ידי הדיאטנית, שמרכיבה את התכנית באופן אישי, והארוחה כולה צריכה להתחיל ולהסתיים במסגרת פרק זמן של שעה רצופה.

תכנית תזונה גמישה

דיאטת דרך המלך מלמדת, באמצעות סדנאות, כיצד ניתן לחיות חיים בריאים ולהפחית במשקל. הדיאטה מותאמת לאורך החיים ואינה כרוכה בתפריט דל המקשה את השמירה על הדיאטה לטווח הארוך תוך "הרמת ידיים" ברגעי משבר. כך, למשל, ארוחת הבוקר וארוחה נוספת על פי בחירה, צריכות להיות דלות בפחמימות, כשאין צורך לספור קלוריות, והן כוללות מגוון מזונות לבחירה, בתכנית המורכבת במפגש הראשון בסדנה.

זמני הארוחות בשיטת דרך המלך גמישות וכל משתתף בתכנית קובע את סדר הארוחות בהתאם ללוח הזמנים שלו. אם אדם מוצא שהוא אינו מסוגל להימנע לחלוטין מפחמימות, בשתי הארוחות שאינן כוללות פחמימות, נמצא פתרון אישי עבורו.

זוהי שיטת תזונה המתאימה לאנשים רבים, אך אם מתעוררים תסמינים כגון חולשה או קושי הנובע מהוויתור על הפחמימות, ניתן לבצע את הדיאטה בשיטה נוספת שפותחה, הנקראת "שבעת המינים", במהלכה ניתן להוסיף לחמים, פירות ודגנים לשתי הארוחות הדלות בפחמימות. למי שתוהה, ארוחת האושר האהובה מתקיימת גם בתכנית זו.

ההפחתה הנכספת במשקל

עקרונות הירידה במשקל בשיטת דרך המלך מתבססים על הפחתת 7,700 קלוריות, ממספר הקלוריות השומרות על משקל גוף קבוע, כדי להפחית קילוגרם אחד. כלומר, ככל שמשקל הגוף גבוה יותר, כך כמות הקלוריות הנצרכת ביום לשם שמירה על משקל קבוע, גבוהה יותר.

לכן, כדי להפחית במשקל, יש להפחית בהתאם את צריכת הקלוריות היומית, למרות שהפתרון אינו טמון דווקא בתכנית הרעבה. הפחתת כמות הקלוריות היא יחסית לצריכת הקלוריות שהייתה לפני הדיאטה.

סדנאות אימון

סדנאות דרך המלך מורכבות מעשרה מפגשים בני שעה ורבע, פעם בשבוע. במפגש הראשון מתבקש המשתתף לעבור בדיקות דם, בנוסף למדידות גובה, משקל, מבנה גוף והיקף מותניים, המשמשים לקביעת יעד משקל אישי לכל משתתף.

בכל מפגש בסדנה מועברת הרצאה העוסקת בנושאי בריאות והרזייה, כשהמנחים הם דיאטנים קליניים מצוות יחידת הדיאטה של המרכז הרפואי מאיר, והם בעלי ניסיון מקיף והכשרה בטיפול קבוצתי ואישי.