יתרונות אוכל ביתי

לאוכל ביתי קיימים יתרונות שונים, שלא ניתן למצוא באוכל תעשייתי, בחטיפים או במזונות מתוקים ומעובדים. בשגרת החיים העמוסהיתרונות אוכל ביתי והלחוצה שלנו, לא פשוט להסתמך על בישול בריא, אוכל תוצרת בית. העצות, הטיפים והעובדות הבאות יהפכו את המשימה להרבה יותר נגישה ואפשרית.

אוכל ביתי הוא פשוט הרבה יותר בריא

אז מדוע אוכל ביתי חשוב כל כך: אוכל תעשייתי מכיל על פי רוב מרכיבים שאין להם נגיעה עם הבריאות שלנו. למשל, על מנת להשיג חיי מדף ארוכים, מרבים להשתמש בחומרים משמרים כאלה ואחרים. משיקולים של טעם, מרבים להוסיף מחזקי טעם (כגון מונסוידיום גלוטמט). כשאוכלים בחוץ או כשמסתמכים על חטיפים, מכניסים לגוף שומן רווי ושומן טרנס והרבה יותר נתרן (מלחים) מכפי שמומלץ. איך שלא נסתכל על זה, האוכל הביתי יהיה כמעט תמיד הרבה יותר בריא.

להחזיר את השליטה לידיים שלנו

תזונה ממסעדות, טייק אווי, נשנושים שונים מוציאים לנו מתחת ליד את השליטה והבקרה על התזונה שלנו. כשאנו מבשלים בבית ואוכלים ארוחה מסודרת, אנו יודעים בדיוק אילו מרכיבים אנו מקבלים. אנו יכולים לדעת שהכל טרי באמת ולא רק טעים. זוהי הדרך הכי נכונה ובטוחה לדעת שאנו לא מגזימים עם צריכת הרכיבים שמהם מומלץ לנו להתרחק.

את האוכל הביתי נוכל לתבל בצורה שתהיה לנו טעימה, אך בלי להגזים עם כל מה שלא מומלץ. צריכה מוגברת של אוכל תעשייתי ומזון מעובד מגדילים את הסיכוי ללקות במחלות לב, עליה בלחץ דם, השמנת יתר, צרבות, פעילות יתר של מערכת העיכול. בזכות אוכל ביתי שהוכן מראש, הרבה יותר פשוט לקבוע את זמני הארוחות. כששולטים על זמני הארוחות ונמנעים ממנות מוגדלות, סובלים פחות מזלילת יתר (מפחיתים את תחושת הרעב שמוציאה אותנו משליטה).

לא מתפתים למשקאות המתוקים

אי אפשר להפריז בהשפעות השליליות של שתייה ממותקת, מוגזת ועתירת קלוריות. גם משקאות דיאט רחוקים מלהיות שיא הבריאות. כשאוכלים אוכל ביתי, בבית או בעבודה, הרבה יותר קל להימנע מהפיתוי להזמין משקה קל או מיץ ממש לא טבעי. עם האוכל הביתי, הרבה יותר נוח וטבעי לנו לשתות מים צוננים וקרים או כוס משקה של מיץ טרי טבעי (אבל באמת טבעי).

אוכלים בחברה טובה

לאוכל הביתי ובפרט לארוחה מסודרת, סביב השולחן, יתרונות נוספים שחורגים אפילו מעל ומעבר להטבות תזונתיות. כן, באוכל ביתי קל להימנע מכל מיני מרכיבים שלא עושים לנו טוב או אפילו מסוכנים לנו. אם נרצה להימנע מגלוטן, לא נכניס הביתה מוצרים עם גלוטן. אם נרצה לוותר על מוצרי חלב בגלל רגישות ללקטוז, פשוט כיום להשתמש בתחליפים כגון חלב סויה או חלב אורז. מלבד זאת, כשאוכלים בנחת, עם המשפחה, הגוף לומד להכיר מחדש את התחושה של רעב ושובע אמתיים. לא אוכלים יותר מדי בשל אכילה מהירה. מעבר לכך, אפשר לשוחח בנעימים, להתגבש כמשפחה או עם הקולגות במשרד.

לאכול בריא גם בבית וגם בעבודה

על מנת ליהנות מאוכל בריא יותר ולהיות בריא, גם בעבודה ובמשרד, התרגלו לפעול אחרת. בשלו בבית כמויות יותר גדולות וארזו במנות אישיות. למדו להכיר ולהכין מאכלים שניתן לבשל ולהקפיא. החזיקו בבית מלאי של ירקות ופירות טריים, אגוזים וקטניות. דעו שגם חטיפי בריאות יהיו בדרך כלל בעלי ערך תזונתי כשל חטיפים או ממתקים ממש, עדיף לנשנש בעבודה פירות חתוכים או יוגורט. נסו לארגן ארוחות משותפות, כאשר כל אחד מחברי הצוות או עובדי המשרד דואג למאכל אחד טעים שבו הוא מתמחה. כך נהנים מארוחה עשירה, בריאה ונכונה, על בסיס סלטים, פשטידות, קטניות, אורז, תבשילי קדירה וכל מה שעושה לכם טוב.

לפני שנפרדים, הנה כמה קישורים למתכונים שכדאי בהחלט לנסות בבית: