מתי לאכול ארוחת בוקר?

מתי מומלץ לאכול ארוחת בוקר?מעקב אחר הרגלי האכילה חיוני לשמירה על הבריאות, אך קיימת חשיבות גם לעיתוי הארוחות לשמירה על שליטה על המשקל ומניעת מחלות כרוניות.

נתוני בריאות חדשים מראים שמוצרי מזון המיועדים לארוחת בוקר, מוחלפים ברכיבי מזונות של ארוחת צהריים וערב, ומסעדות רבות כיום מציעות ארוחות בוקר המוגשות לאורך כל היום. אכילת ארוחת הבוקר מעולם לא היית קלה יותר, ומתברר שגם אימא צדקה: ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום.

ואם לא מאמינים לאימא, גוף גדל והולך של מחקרים מראה כי ארוחה טובה בבוקר יכולה לסייע לגוף להתכונן להתנהלות היומית ומפחיתה את הסיכון למחלות לב, סוכרת והשמנת יתר. מאמר זה סוקר את המלצות מומחי התזונה לגבי העיתוי הטוב ביותר לאכול את הארוחה הראשונה ביום.

מומלץ שלא להימנע מארוחת בוקר

דיווחים שפורסמו בכתב העת American Circation של אוניברסיטת הרווארד לבריאות הציבור, בדקו את התוצאות הבריאותיות של 26,902 אנשי מקצוע בתחום הבריאות, שכללו גברים בגילאי 45 עד 82, במשך 16 שנים. הם גילו שגברים שהחמיצו ארוחת בוקר, נמצאו בסיכון גבוה ל-27% להתקף לב או למוות ממחלות לב, בהשוואה לגברים שאכלו ארוחת בוקר.

לדברי המדענים, החמצת ארוחת הבוקר עלולה לגרום לרעב מוגבר המוביל לאכילת ארוחות גדולות יותר, והתפתחות גל רמת הסוכר בדם. מצבים אלו עלולים לסלול את הדרך לסוכרת, לחץ דם גבוה ורמת כולסטרול גבוהה, שהם כל גורמי הסיכון שעלולים להאיץ התקף לב.

הימנעות ממאפים

אכילה בבוקר, ומרכיבי ארוחת הבוקר, חשובים לקביעת תבנית הסוכר בדם למשך שארית היום. תזונאים מסבירים שאם אוכלים מאכל קטן המכיל מעט שומן וחלבון, הסוכר בדם עולה ויורד בהדרגה. אם אוכלים מזון מעודן, כגון גליל קינמון מתוק מדי, זה המאכל הגרוע ביותר אותו ניתן לאכול. רמות האינסולין גוברות, ואז רמת הסוכר בדם יורדת יותר מדי, כך שהרעב מופיע שוב, ולכן אנשים נכנסים למעגל של אכילת יתר.

כדי להקל על הגוף ולייצר תבנית סוכר עקבית יותר בדם, מומלץ לכלול בארוחת הבוקר מאכלים כגון טוסט מחיטה מלאה עם חמאת שקדים, או חביתה עם תרד ואבוקדו. מומחים ממליצים על אכילת לחמים הכוללים נבטים או גרגרים, או לבחור לחמים המכילים דגנים מלאים, המופיעים כאחד הפריטים הראשונים בתווית המרכיבים על האריזה. הזרעים הופכים את הלחם לצפוף ובריא יותר. אין צורך לאכול קערת דגנים בלבד בבוקר.

ארוחת בוקר קלה

באירופה ובאזורים בעולם בהם אנשים אינם סובלים מהשמנת יתר, אנשים אוכלים את ארוחת הבוקר מאוחר מאוד בבוקר, ואינם סובלים מהשמנת יתר. הם מקפידים על הליכה במקום על נסיעה, ואינם אוכלים ארוחת בוקר כבדה. הם אוכלים טוסט אבוקדו ויוגורט דל שומן בצד.

אין ספק שלא קיימת נוסחה אחידה לאכילה בריאה, אותה ניתן להפעיל על כל אדם לשם שמירה על משקל בריא ולהימנע ממחלות, אך יש להקפיד על מרכיבי ארוחות הבוקר, ועיתוי נכון שלהן, על מנת להתחיל את המסלול הנכון לתזונה בריאה.