אכילה בחוץ לאחר התקף לב

אכילה בחוץ לאחר התקף לבהתקף לב נוצר על פי רוב כתוצאה מחסימה בעורק שדרכו עובד הדם אל הלב. לעתים, ההתקף לא יהיה תוצאה של חסימה מלאה של העורק אלא תוצאה של הסתיידות מהותית.

למרות שהתקף הלב הינו תופעה מפחידה מאוד, הרי שבאמצעות תגובה מהירה של גורמי ההצלה, בזכות פינוי מהיר לבית החולים ובעיקר בזכות שיקום, ניתן לשוב בהדרגה לפעילות שגרתית.

ניתן בהחלט לבלות וליהנות מהחיים. אפשר אפילו לצאת למסעדות, בתאי אחד. התנאי הוא שמקפידים ככלל לנהל חיים בריאים, ולבחור את המאכלים הנכונים והבריאים גם כשאוכלים בחוץ.

איך אוכלים בחוץ לאחר התקף לב? הכללים פשוטים

אחד מכללי התזונה החשובים ביותר לחולי לב בכלל ולאלה שחוו התקף לב בפרט קובע כי חשוב וחיוני להפחית את צריכת הכולסטרול. הוא נמצא במזונות בשריים, אך לא בכל המאכלים עתירי השומן. גם שומן צמחי לא מוסיף בריאות וגם אותו צריך להגביל.

כמנה עיקרית, הקפידו לבחור מנה של בשר רזה. חזה עוף מומלץ יותר מקציצת בקר, סטייק, המבורגר וכדומה. כדאי לוותר על מאכלים המבוססים על כבד או כליות, טחול ובכלל – איברים פנימיים שנחשבים לעתירי שומן ומלאים בכולסטרול. בחירה מצוינת תהיה להזמין מנת דג. תוכלו לבחור כל דג שמוצא חן בעיניכם, אך עדיף לבחור את דגי ים, שנחשבים ליותר רזים.

על מה כדאי לוותר כשאוכלים בחוץ?

במיטב המסעדות ניתן למצוא בתפריט תוספות מצוינות, חלקן בהחלט בריאות מאוד. על מה כדאי לוותר? וותרו על תבשילים כבדים ועל מאכלים מטוגנים, צ'יפס, אגרול, סיגרים – מכל אלה למשל, מומלץ להתרחק. מנה של אורז יכולה להיות טובה מאוד, גם ירקות מאודים או תפוחי אדמה מבושלים בהחלט יהיו טובים.

ככלל, ישנן מסעדות שבהן מגישים מנות המוגדרות כמנות לשומרי משקל, מנות לצמחונים, מנות לטבעונים וכדומה. יש גם מאכלים ללא גלוטן, מנות דלות סוכר ומלח ובדרך כלל – המנות הללו בהחלט מתאימות גם לחולי לב.

""אין מצב שאשבע מזה!"

אז זהו, שזהו מיתוס. ניתן להזמין קערת מרק גדולה ובריאה, כמו למשל מרק צח, מרק ירקות או מרק מינסטרונה, וליהנות מאוכל מפנק, חם ובריא. אך מומלץ לוודא שהמרחק לא יהיה מלוח מדי או חריף. לא מומלץ להמליח את האוכל יתר על המידה גם ביתר המנות. מאכלים מלוחים מעלים את לחץ הדם – וזהו דבר שאסור להקל בו ראש, בפרט לאחר התקף לב.

קינוחים לאחר התקף לב: מתחלקים

חולי לב צריכים להיזהר בכל אותם המאכלים המשמינים. פיצות, פסטות, לחמים, מאכלים שמנים וכמובן – גם עוגות וממתקים. במידה ואתם יוצאים לאכול בחוץ ולא עושים זאת לעתים קרובות, בהחלט תוכלו להתפנק עם קינוח מתוק.

אך מה חשוב לזכור? לא כדאי להפריז בעניין זה. תוכלו להתחלק במנת הקינוח עם שותף לסעודה. לחלופין, הסתפקו בטעימה בלבד מהקינוח שלכם, לא צריך להשאיר צלחת ריקה.

לוותר על אכילת מזונות מהירים בחוץ

ככלל, מוטב להתרחק ממסעדות המציעות אך ורק או בעיקר מזון מהיר. כדאי לוותר גם על מסעדות שמוכרות מזונות מעובדים ביותר, מלוחים בהגזמה, מתוקים או שמנים במיוחד. גם במסעדות גריל תוכלו לוותר על בשר שמן וללוות את מנת השיפוד או השווארמה בסלט ירקות חתוך דק. ואם מפעם לפעם מתחשק לכם להזמין בכל זאת, פיצה או פלאפל? במידה ובשאר הזמן אתם מקפידים על התזונה שלכם, זה בהחלט בסדר גמור.