טיפים: איך לעזור לבן הזוג לרדת במשקל?

עשרה טיפים לעזרה לבן הזוג לרדת במשקלזוגיות, נישואין ועלייה במשקל הולכים יד ביד בקרב זוגות רבים. כשבעיית המשקל מתחילה אצל אחד מבני הזוג, בן הזוג השני מבקש לסייע לו לשוב למשקל תקין, או לבצע את התהליך ביחד.

עודף משקל מגביר את הסיכונים למספר מצבים בריאותיים, כולל מחלת לב כלילית, לחץ דם גבוה, סוכרת מסוג 2, סוגי סרטן מסוימים ובעיות פוריות בקרב נשים. עזרה לבן הזוג להפחית במשקל מסייעת להפחתת הסיכון לבעיות בריאותיות חמורות אלו.

מומלץ שלא לנדנד לבן הזוג בקשר למשקלו, אלא לסייע לו בעדינות להתקדם לכיוון הנכון. אם כל השיטות אינן מצליחות, ביקיני חדש יהווה תמריץ לבן הזוג להפחית במשקל כדי להיראות טוב לצד בת/בן זוגו בבריכה או על שפת הים. כשבן הזוג מפחית במשקל, גם חיי המין נראים אחרת, והמוטיבציה גדלה. מאמר זה מספק מספר טיפים להמרצת בן הזוג לשמור על משקלו בצורה בריאה.

  1. שתיית אלכוהול משותפת

כן. כשבת הזוג מצטרפת אל בן זוגה לבילוי שתייה, היא מפחיתה את סיכוייו לפתח כרס בירה. אלכוהול מכיל קלוריות ריקות, כמו גם הגברת רמות הסוכר בדם. במילים אחרות, בילוי בבר יכול להסתיים בקלות עם אלף קלוריות נוספות.

לכן מומלץ לבת הזוג להצטרף אל בן זוגה כדי לשכנע אותו לשתות יותר מים, אפילו אם היא צריכה למכור לו את הרעיון שזוהי תרופה נגד חמרמורת. תזונאים מסבירים כי צריכה מוגברת של מים במהלך שתיית אלכוהול, מובילה לשתיית פחות בירות.

  1. הבנת המטרה והערכת המוטיבציה

יש להכיר במוטיבציה של בן הזוג להפחית במשקל, ולהבין אף את רגישותו לנושא. אי אפשר להכריח אדם להפחית במשקל, אם אינו מבין את המטרה האמיתית, וכך קשה לסייע לו. אם בן הזוג רגיש לגבי המשקל שלו, יש לשוחח איתו בפתיחות ובעדינות על הנושא.

  1. הערכת ההרגלים

גם אם אחד מבני הזוג אינו סובל מעודף משקל, עליו להקפיד על פעילות גופנית ועל הרגלי התזונה, העשויים להניע את בן הזוג השני להתנהג באופן דומה. התנהגות זו משפרת את הבריאות בקרב שני בני הזוג.

  1. הימנעות מפאסט פוד

יש להימנע מהכנסת מזונות מהירים שאינם בריאים לבית, כדי לעודד אכילה בריאה בקרב כל בני המשפחה. אם בן הזוג אינו מתלהב מהימנעות ממזונות מהירים, יש להפחית את הכמויות או לבחור גרסאות נמוכות יותר בשומן כדי להרגיל אותו בהדרגה לרעיון.

מידי פעם ניתן לאכול מאכלים מהנים, גם אם אינם בריאים, על מנת למנוע תחושת פיקוח, אך שמירה על שליטה בתזונה מפתה פיתוח הרגלים בריאים.

  1. שימוש בחלופות בריאות

יש להחליף רכיבי תזונה שאינם בריאים עם חלופות בריאות בבישול. לדוגמא, מומלץ להשתמש ברכיבים דלי שומן במקום הגרסאות עתירות השומן. מומלץ לאפות או לאדות מזונות במקום לטגנם. חלופות פשוטות אלו מאפשרים הנאה מהמאכלים האהובים, בשילוב עם הפחתה בשומן ובקלוריות.

  1. לאכול יותר בבית

אם בן הזוג מציע יציאה למסעדה, מומלץ לבשל לו ארוחה רומנטית בבית במקום. כך ניתן לשלוט על רכיבי הארוחה ולבחור באפשרויות בריאות יותר. מסעדות מגישות בדרך כלל מזונות עשירים בשומן וקלוריות, וגם המנות גדולות מידי.

  1. פעילות גופנית משותפת

תכנון והקצאת מועדים לפעילות גופנית משותפת מעניקה זמן איכות זוגי. אפשר להתחיל בשגרת ערב של הליכה או רכיבה על אופניים, או למצוא פעילות ספורטיבית ממנה נהנים שני בני הזוג, ולבצע אותה על בסיס קבוע.

  1. מתן תמריצים

יש לעודד את בן הזוג להמשיך לבצע בחירות בריאות באמצעות הכרה במאמציו. תזונאים ממליצים להעניק שבחים עדינים כך שבן הזוג לא יחוש כי כל צעד שלו מבוקר ומנותח.

  1. להתחבר לצד המנצח

גברים הם יצורים תחרותיים. הם אינם אוהבים להפסיד, בין אם מדובר במשחקי ספורט או ביצועים בעבודה. לכן מומלץ לבחור פעילות אתלטית שאמורה להתקיים בתאריך מסוים בעוד חודש או חודשיים, ולגרום לו להתאמן לקראת האירוע. האתגר הפיסי ימריץ אותו להתחיל באימונים באופן מיידי.

  1. מניעת השבת המשקל האובד

לאחר שבן הזוג הפחית בצורה משמעותית ממשקלו, קיימים מספר צעדים בהם יש לנקוט כדי לסייע לו לא להשיב בחזרה את המשקל האבוד.

פינוקים ארעיים – במקום להחזיר הביתה ממתקים ומזונות משמינים, מומלץ לחגוג אירועים מיוחדים, כמו יום הנישואין, יום הולדת או אירוע חגיגי אחר, באופן חד פעמי, עם עוגיות שוקולד עשירות.

ארוחות שישי – במקום לאכול בקלות דעת מכל הבא ליד במשך כל השבוע, ניתן לרכז את המאכלים האהובים אחת לשבוע בארוחת שישי.

הומור – אפשר לקנות לבן הזוג חולצה חדשה בגודל XXL הנושאת כותרת: "מי היה מאמין", או אמירה הומוריסטית אחרת.