הגבלת קלוריות בתזונה לאריכות הימים

דיאטת אריכות הימיםהמדע ברור: אכילה נכונה עשויה להוביל לחיים ארוכים ובריאים יותר. אך חלק מהאנשים מתקשים לאכול נכון ככל שם מתבגרים. מצב זה נובע מסיבות רבות: לעתים הם אינם אוהבים לאכול, מתקשים לבשל או לאכול, או שאינם יודעים מה בריא.

לחלופין, הם יודעים מה בריא, אך פשוט אינם אוהבים מאכלים אלו. אתם יודעים מה? אתם יכולים לחיות חיים ארוכים ובריאים גם אם לעולם לא אכלתם פיסת כרוב. רופאים לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד מסבירים שאכילה בריאה מבוססת על מציאת המזון הבריא האהוב, והרכבת תוכנית אכילה סביבו.

במקום לאכול בכוח – לאכול באהבה

כשאוכלים מזונות אהובים, ניתן להמשיך בתכנית האכילה, במקום לאכול בכפייה מזונות שאינם אהובים למשך ארבעה ימים ואז לאכול המבורגר כפול. אכילה בריאה היא יותר מאשר מציאת המאכלים הנכונים. יש לאכול אותם גם בכמויות הנכונות. כמות הקלוריות האופטימלית לרוב המבוגרים עומדת על 1,800 קלוריות ביום, ולהשגת מטרת הזדקנות מוצלחת, יש לחשוב על כל הגוף ולא על איברים פרטניים בלבד.

מזונות רבים מתאימים לחלקי גוף מסוימים. מומלץ להתחיל עם 1,800 קלוריות ואז לחלק את התזונה לחלבונים לשרירים, סידן לעצמות ותזונה בריאה בסיסית ללב. גישה זו נושאת יתרונות בריאותיים רבים:

בריאות הלב

תזונה בריאה בסיסית ללב מסייעת לשליטה במשקל, וזה חשוב היות ולמעלה משליש המבוגרים בגילאי 65 ומעלה הם שמנים. מצב זה עלול להוביל לסוכרת, מספר סוגי סרטן, ומחלות לב. מזונות בריאים ללב מסייעים גם לשליטה ברמות הכולסטרול ולחץ הדם, ומניעת מחלות לב. אזה מהי דיאטה בריאה ללב? דיאטה זו כוללת:

  • פירות וירקות.
  • דגנים מלאים.
  • מוצרי חלב דלי שומן כגון יוגורט וגבינה.
  • עוף ללא העור.
  • שפע דגים.
  • אגוזים ושעועית.
  • שמנים צמחיים כגון שמן זית, תירס, בוטנים ושמן חמניות.

הקפדה על אכילת סיבים צמחיים

כגון דגנים מלאים, מסייעת בהפחתת הסיכויים למחלות לב וכלי דם. הם מסייעים אף לעיכול סדיר, אשר מהווה בעיה לעתים קרובות בקרב מבוגרים.

לא קיים מזון אחד הנחשב כבריא ללב, ולכן תוכנית אכילה בריאה מסייעת לבריאות המוח, העצמות, וכל הגוף. התזונה צריכה להיות מלאה ובריאה.

הקפדה על אכילת דגים – כגון סלמון, טרוטה והרינג. הם מכילים רמות גבוהות של חומצות שומן אומגה 3, המסייעים בהפחתת הסיכון למחלות לב ולחץ דם, בין היתרונות האחרים. מומלץ לאכול שתי מנות בשבוע. אם אוכלים הרבה דגים, אך בנוסף להם חיים על גלידה, ממתקים ומזונות מהירים, אכילת הדגים לא תציל את הבריאות.

תזונה לבריאות המוח

אבדן זיכרון הוא בעיה משמעותית בקרב חלק מהמבוגרים, ומצב זה נקשר, בין היתר, למחסור בוויטמין B12. ניתן לשפר את בריאות המוח באמצעות הקפדה על אכילת בשרים רזים, דגים, מוצרי חלב דלי שומן, ודגני בוקר שאינם ממותקים.

מחלת אלצהיימר נקשרת לדלקת כרונית, העלולה להיגרם כתוצאה ממזונות כגון לחם לבן, צ'יפס, בשר אדום, משקאות מתוקים ומרגרינה. עולם המדע עדיין חלוק בדעותיו לגבי הקשר בין מזונות מסוימים לבין בריאות המוח, ולכן יש להתייעץ עם הרופא או הדיאטנית.

נוגדי חמצון

לא ניתן לזהות מזונות מסוימים המונעים אבדן זיכרון, אך תפקוד מוחי תקין מתאפשר באמצעות אכילת פירות המכילים נוגדי חמצון, היעילים יותר מאשר פרוסת עוגה נוספת.

נוגדי חמצון, הנמצאים בירקות ופירות רבים, מסייעים בהפחתת הדלקת, ומנקים את הגוף מרעלים שנוצרו במהלך המרת מזון לאנרגיה. אך חשוב להבין שתפקוד מוחי טוב קשור יותר למה שלא אוכלים, מאשר למה שאוכלים.